Kategorię dóbr luksusowych zaczyna definiować rosnące poczucie odpowiedzialności i większa obecność w Internecie. Segment dóbr luksusowych zajął centralne miejsce w rankingu, stając się najszybciej rosnącą kategorią w badaniu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 za rok 2019.
Kategoria dóbr luksusowych odnotowała wyjątkowy wzrost dzięki przesunięciu istniejącego napięcia między ekskluzywnością a dostępnością, co jest związane z atrakcyjnością dla dwóch różnych grup odbiorców.
Pierwsze miejsce w rankingu niezmiennie od 14 lat zajął Louis Vouitton. W ciągu ostatniego roku LV zwiększył wartość swojej marki o 15% do 47,2 mld dolarów. Dzięki swojemu charakterystycznemu wyglądowi, klarownej tożsamości marki i atrakcyjnemu dziedzictwu kulturowemu marka LVnadal osiąga wzrost. Kolejne miejsca zajęły również francuskie marki jakCHANEL(nr 2 – 37 mld dolarów) oraz Hermès(nr 3 – 31 mld dolarów). Najszybciej rozwijającą się marką zostałDIOR (nr 8), którego wartość wzrosła aż o 29% dzięki ofercie swoich perfum i kosmetyków, takie kraje jak Chiny i USA przyczyniły się do sukcesów.
Marka LV„uaktualniła” swoje dziedzictwo, wchodząc do segmentu produktów turystycznych, natomiast inne ekskluzywne marki, jak np. Chanel (nr 2) i Cartier (nr 6 – 6,0 mld USD) zachowały spójność z wypracowanym dziedzictwem.Chanelutrzymał swoją markę w segmencie usług kosmetycznych – marka powstała ponad 30 lat temu z inicjatywy niedawno zmarłego Karla Lagerfelda, który nadał jej takie cechy jak atrakcyjność, kreatywność i innowacyjność.
Gucci (nr 4 – 25,3 mld dolarów) najcenniejsza marka włoska w globalnym rankingu Brandz od siedmiu lat, zmieniła i ożywiła się dzięki nowej fali rozwiązań kreatywnych. Wraz ze zwiększonym naciskiem na handel elektroniczny i strategie komunikacji w mediach cyfrowych, dzięki odważnym projektom i nieco krzykliwemu stylowi, który czerpie inspirację z dziedzictwa marki, innowacyjne podejścieGucciprzyciągnęło do marki nowych fanów mody i młodszych konsumentów, co przełożyło się na zwiększoną sprzedaż i dalszy rozwój marki.
Marki luksusowe, które ignorują kwestie CSR, robią to na własne ryzyko
Obserwujemy, że coraz więcej marek luksusowych zajmuje stanowisko w ważnych sprawach. Pozytywna aktywność marki pomaga jej zademonstrować jasny cel i autentyczność. Dla niektórych klientów skojarzenie marki z konkretnym dążeniem politycznym lub społecznym sprawia, że zakup czegoś luksusowego dla siebie staje się bardziej dopuszczalny – ocenia Elspeth Cheung.
O RANKINGU BRANDZ TOP 100
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands prowadzony przez firmę Kantar. Jest to j badanie, które łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach przeprowadzanych z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie. Wywiady te dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest metodologicznie analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Worldpanel), aby wyodrębnić wpływ marki na generowaną sprzedaż i wartość dla akcjonariuszy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS