Urząd Regulacji Energetyki w Poznaniu podjął korzystną dla mieszkańców decyzję w sprawie zatwierdzenia taryfy dla ciepła Ostrowskiego Zakładu Ciepłowniczego SA. Po 10 miesiącach od złożenia wniosku OZC otrzymał właśnie informację o obniżce taryfy o niemal 25 procent ceny gigadżula.
– Wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego w tej sprawie pochodzi z 29 czerwca 2023 r. Postępowanie to prowadzone było zatem od 10 miesięcy – mówi Mariusz Bolach, prezes OZC SA. – W tym czasie, o czym wielokrotnie informowaliśmy Ostrowski Zakład Ciepłowniczy SA otrzymał pięć wezwań merytorycznych oraz jedno wezwanie dotyczące opłaty za udzielenie pełnomocnictwa Prokurentowi Spółki. Ostatecznie zmuszeni zostaliśmy do złożenia skargi na działanie poznańskiego oddziału URE do Prezesa URE w Warszawie.
Zdaniem Zarządu OZC pytania, które pojawiały się w wezwaniach w postępowaniu administracyjnym dotyczącym zatwierdzenia taryfy dla ciepła powinny się znaleźć już w pierwszym lub drugim wezwaniu na początku procesu administracyjnego.
– Nie było to pierwsze postępowanie taryfowe Spółki. Wnioski taryfowe od wielu lat przygotowywane są przez tych samych pracowników Spółki i do roku 2022 proces administracyjny zatwierdzania nowej taryfy dla ciepła nigdy nie był procedowany tak długo – dodaje Szymon Jaworski, kierownik działu Obsługi i Rozwoju Rynku Energii Cieplnej.
11 kwietnia Zarząd OZC SA złożył skargę na postępowanie URE w Poznaniu do Prezesa URE w Warszawie. Na razie OZC nie otrzymał odpowiedzi na skargę. W kwietniu prezydent Ostrowa Wielkopolskiego Beata Klimek wysłała list otwarty do wielkopolskich parlamentarzystów z prośbą o interwencję w sprawie przedłużającej się procedury.
Natomiast już w styczniu, aby zniwelować skutki przedłużającej się procedury, OZC wprowadził program pn. „Niższe rachunki za ciepło z OZC S.A.”, dzięki któremu najbardziej potrzebujący płacili mniej. Wsparcie skierowane było do osób w trudnej sytuacji materialnej (niski dochód, spore wydatki związane z leczeniem) lub w trudnej sytuacji życiowej (niepełnosprawność, przewlekła choroba, brak opieki, sytuacja losowa). Najwięcej wniosków, bo aż 539 zostało złożonych w pierwszym terminie naboru, czyli do 23 lutego. Te osoby, które otrzymały pozytywną odpowiedź, skorzystały z niższych rachunków za okres od stycznia do kwietnia. Osoby, które złożyły dokumenty w drugim terminie (217 wniosków) i zostały one pozytywnie rozpatrzone, skorzystały z dofinansowania za okres od marca do kwietnia. W trzecim etapie złożono 90 wniosków. Rabat dla klientów indywidualnych, którzy mają podpisane umowy z OZC, wynosił średnio 120 złotych miesięcznie. W sumie z programu skorzystało 846 osób.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS