A A+ A++

Charakterystyczny, kratownicowy most nad rzeką Kamienną, jak informują miłośnicy kolejnictwa, pochodzi z 1885 roku i był częścią otwartej wtedy ostrowieckiej odnogi Kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej.

Z informacji dostępnych m.in. na forach miłośników kolei wynika, że obiekt nie podlegał ochronie, a w ramach trwającej modernizacji linii kolejowej nr 25 miał być pocięty na złom. Ale przeciwko takiemu rozwiązaniu protestowali właśnie miłośnicy kolejnictwa i historii, m.in. Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Ostrowieckiej. Apelowali, żeby inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, zachował obiekt. Sprawą zainteresowano też wojewódzki urząd ochrony zabytków i samorząd.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPraca zdalna plus alkohol równa się dyscyplinarka. Ale czy zawsze?
Następny artykułMój Oświęcim – rozmowa z Eliną Sheked