Charakterystyczny, kratownicowy most nad rzeką Kamienną, jak informują miłośnicy kolejnictwa, pochodzi z 1885 roku i był częścią otwartej wtedy ostrowieckiej odnogi Kolei Iwanogrodzko-Dąbrowskiej.
Z informacji dostępnych m.in. na forach miłośników kolei wynika, że obiekt nie podlegał ochronie, a w ramach trwającej modernizacji linii kolejowej nr 25 miał być pocięty na złom. Ale przeciwko takiemu rozwiązaniu protestowali właśnie miłośnicy kolejnictwa i historii, m.in. Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Ostrowieckiej. Apelowali, żeby inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, zachował obiekt. Sprawą zainteresowano też wojewódzki urząd ochrony zabytków i samorząd.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS