A A+ A++

Jak pojadą autobusy i trolejbusy po otwarciu nowego dworca autobusowego w Lublinie? Mieszkańcy uczestniczący w konsultacjach społecznych wnieśli ponad 2,5 tys. uwag do przedstawionej propozycji przebiegu linii autobusowych i trolejbusowych.

Mieszkańcy mają „ale” do nowej siatki połączeń

Zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące optymalizacji oferty przewozowej komunikacji miejskiej po otwarciu Dworca Lublin. Jak komentuje Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie, cieszyły się one bardzo dużym zainteresowaniem. W czasie ich trwania mieszkańcy zgłosili ponad 2,5 tysiąca uwag do przedstawionej propozycji przebiegu linii autobusowych i trolejbusowych.

„Przechodzimy teraz, razem z naszymi wykonawcami, do dogłębnych analizy wniesionych w procesie konsultacji społecznych uwag i wniosków. Zgodnie z trybem konsultacji społecznych w Lublinie, mamy miesiąc na publikację raportu z ich przebiegu” – mówi Monika Fisz, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Zobacz także: Zmiany tras, nowe linie i likwidacja kilku obecnych. Komunikacyjna rewolucja po uruchomieniu Dworca Lublin

Co już wiadomo, po zakończonych konsultacjach?

ZTM jest już po pierwszych wstępnych rozmowach z ekspertami i wykonawcami. W wyniku złożonych wniosków w trakcie konsultacji społecznych ZTM wycofuje się pomysłu likwidacji linii nr 21, czy zmiany trasy linii nr 3, 7 czy 54.

„Rozważamy z wykonawcą szereg innych postulatów takich jak np. dotyczący linii nr 161, gdzie szukamy i będą proponowane alternatywne rozwiązania, w celu skomunikowania poszczególnych miejsc stanowiących cel podróży. Ponadto analizowane będą kwestie dotyczące tzw. harmonogramu wdrożeniowego – np. kwestia etapowania wprowadzanych zmian” – przekazała Monika Fisz.

Pokonsultacyjny projekt projektu połączeń zostanie przedstawiony w połowie listopada.

„Będziemy szukać optymalnych rozwiązań. Wypracowanie kompromisowego rozwiązania, na bazie przedstawionych przez nas rozwiązań, tzn. po korektach konsultacyjnych, przy utrzymaniu podstawowych założeń koncepcji, czyli wzrost liczby linii kursujących w takcie co 15 minut z 5 linii obecnie do 24 linii docelowo oraz w takcie co 30 minut, z 15 linii obecnie do 35 linii, co przełoży się na realny i odczuwalny wzrost częstotliwości kursowania – główny postulat przewozowy pasażerów” – mówi Grzegorz Malec, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRicciardo wrócił za kierownicę bolidu F1
Następny artykuł5 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO KUPIĆ SZCZOTECZKĘ SONICZNĄ