A A+ A++

Za kilka dni pożegnamy rok 2022. Z tej okazji Tyskie Linie Trolejbusowe podsumowały  najważniejsze wydarzenia z minionych dwunastu miesięcy.

Zakup 6 nowych pojazdów.

Na ulice Tychów wyjechały Gepardy, czyli elektrobusy ładowane dynamicznie z trolejbusowej sieci trakcyjnej. Ich najważniejsza zaleta to możliwość przejechania kilkudziesięciu kilometrów bez podłączenia do sieci. Wyposażone są w szereg udogodnień dla Pasażerów. Równocześnie z wprowadzeniem do ruchu Gepardów wycofane zostały najstarsze trolejbusy, które sprzedano do przedsiębiorstw trolejbusowych z Gdyni i węgierskiego Segedynu. Park taborowy TLT składa się obecnie z 31 pojazdów.

40 lat tyskich trolejbusów.

Rok 2022 to okrągła, czterdziesta rocznica funkcjonowania komunikacji trolejbusowej w naszym mieście. Z okazji tego wyjątkowego jubileuszu TLT zorganizowały imprezę na Placu pod Żyrafą, uruchomiły linię okolicznościową, a także zorganizowały zwiedzanie zajezdni.
– Naszych Gości poczęstowaliśmy tortem i rozdaliśmy pamiątkowe bilety. Byliśmy mile zaskoczeni, że tylu mieszkańców oraz miłośników trolejbusów postanowiło wziąć udział w naszych obchodach.

Wydłużenie linii B do przystanku Sikorskiego Wiadukt.

Jedna z najważniejszych linii trolejbusowych doczekała się wydłużenia trasy. Zmiana ta była długo wyczekiwana przez mieszkańców dzielnicy Paprocany oraz Osiedli Z i Z1. Informację o przedłużeniu linii B przekazał podczas obchodów 40-lecia tyskich trolejbusów zastępca prezydenta Maciej Gramatyka. Lepszego prezentu na jubileuszowy rok mieszkańcy nie mogli sobie wymarzyć.

Modernizacja sieci trakcyjnej.

Niezawodna infrastruktura przyczynia się m.in. do większego komfortu jazdy dla  pasażerów TLT. Dlatego też w roku 2022 przeprowadzone zostały modernizacje sieci na ul. Armii Krajowej (osiedla O i T), ul. Towarowej (w rejonie zajezdni) oraz ul. Wyszyńskiego (w rejonie Szpitala Wojewódzkiego). Zastosowano nowoczesny osprzęt, który zapewnia trolejbusom bezpieczny i płynny przejazd.

Nowe stacje prostownikowe.

Stabilne zasilanie to podstawa dla jeżdżących na prąd trolejbusów. Podstacje zasilające zostały zmodernizowane do nowoczesnego standardu, wszystkie urządzenia zostały wymienione na nowe, a całość sterowana jest zdalnie z poziomu dyspozytorni TLT. Jednym z elementów projektu była również wymiana izolatorów sekcyjnych na diodowe oraz montaż zdalnie sterowanych odłączników na sieci trakcyjnej, które umożliwiają lepsze zarządzanie sekcjami zasilania.

– Świadomość, że mamy tylu sympatyków jest dla nas olbrzymią motywacją do dalszego rozwijania komunikacji trolejbusowej, która bez wątpienia jest jednym z najważniejszych symboli miasta Tychy. Dziękujemy, że jesteście z nami – mówi Marcin Rogala prezes TLT.

Źródło. Tyskie Linie Trolejbusowe

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułVirgin Islands attorney general sues JPMorgan Chase over banking services for Jeffrey Epstein
Następny artykułPieszy Rajd Zimowy Szlakiem Partyzanckim już 8 stycznia