Monza to tor, na którym dużą rolę odgrywa moc silnika. Charakterystyka nitki sprawia, że niezwykle korzystne jest jechanie za kimś w odpowiedniej odległości, w tzw. cieniu aerodynamicznym.
W ubiegłym roku do gigantycznego zamieszania doszło w samej końcówce trzeciego segmentu kwalifikacji. Kierowcy tak unikali bycia pierwszym, że ostatecznie tylko Charles Leclerc zaliczył finałowe okrążenie w Q3. Lance Stroll, Carlos Sainz i Nico Hülkenberg otrzymali nagany za największą rolę w „sabotażu”.
Aby uniknąć powtórki, Michael Masi, dyrektor wyścigowy z ramienia FIA, przedyskutuje problem wraz z szefami zespołów podczas czwartkowego spotkania.
– My – ja i szefowie zespołów – będziemy w ramach przypomnienia dyskutować o tym w czwartek – powiedział Masi. – Odbyliśmy już kilka rozmów rok temu, a teraz porozmawiamy ponownie.
Masi nie chciał komentować czy FIA planuje wspomóc się przepisami, na przykład ustalając minimalny czas okrążenia podczas kwalifikacji.
Pierwszy trening przed Grand Prix Włoch ruszy w piątek o godzinie 11. Kwalifikacje rozpoczną się w sobotę o 15:00.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS