A A+ A++

Firma wprowadziła do swojej usługi nowe rozwiązanie, dzięki któremu krótkie, wyświetlane pionowo przekazy wideo można teraz wyświetlać poziomo i to w pełnoekranowym trybie.

Póki co, opcja taka została udostępniono ograniczonej grupie osób testujących to rozwiązanie. Użytkownicy przeglądający przekazy wideo dostrzegą teraz nowy przycisk, który aktywuje tę funkcję. Jest to przycisk pochylania obrazu (tilt-button), który pozwala użytkownikom przesuwać ekran i oglądać umieszczony poziomo film na całym ekranie.

Przed aktualizacją, jeśli użytkownik przesłał poziomy film, aplikacja dodawała do niego na górze i na dole czarną ramkę, tak aby obraz miał proporcję 9:16. Formatowanie takie deformowało przekaz i utrudniało jego oglądanie, ponieważ nie był to tryb pełnowymiarowy. Przesłane poziome filmy będą domyślnie wyświetlane w starym trybie, jednak użytkownik może teraz w każdym momencie kliknąć wspomniany przycisk, tak aby wyświetlić obraz go na pełnym ekranie, tak samo jak obecnie robi to YouTube.

Zobacz również:

TikTok nie ogłosił jeszcze publicznie tej funkcji, ale potwierdził, że ją testuje i w stosownym czasie udostępni wszystkim użytkownikom komunikatora. Funkcja ta spowoduje, że walka o użytkownika, jaką toczą ze sobą platformy YouTube i TikTok zaostrzy się. Należy przypomnieć iż TikTok zajmuje obecnie w sklepie App Store (Apple) bardzo wysoką pozycję (siódme miejsce), podczas gdy YouTube nie mieści się w pierwszej dziesiątce (zajmując dwunaste miejsce).

To właśnie dlatego YouTube wprowadziło do usługi w zeszłym roku tryb Shorts, a w tym roku ogłosiło, że twórcy takich przekazów będą mogli na nich zarabiać, co jest kolejną próbą stawienia czoła TikTokowi i zachęcenia twórców do publikowania pionowych filmów w aplikacji.

TikTok, który zaczął jako aplikacja pozwalająca przekazywać bardzo krótkie przekazy wideo, krok po kroku szedł cały czas w ślady YouTube, wprowadzając najpierw 3-minutowe filmy, a następnie, na początku 2022 roku wprowadzając 10-minutowe filmy. Wprowadzenie funkcji pochylania ekranu oznacza, że TikTok chce być czymś więcej niż prostą platformą wspierającą wyłącznie tylko krótkie przekazy wideo. Czy omawiana tu funkcja wystarczy, aby TikTok stawił skutecznie czoła podobnym platformom? Czas pokaże.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBrak zaskoczenia w Mercedesie
Następny artykułPowstaje scena w Parku Śląskim. Kto zagra na największej sylwestrowej zabawie w regionie?