TikTok Shop już dostępny. Po tegorocznych zapowiedziach, uruchomiono nową usługę w aplikacji. Na ten moment mogą z niej skorzystać jedynie użytkownicy z USA. W TikTok Shop klienci kupią m.in. produkty, które wyświetlą im się na filmikach.
W lipcu br. informowaliśmy o tym, że TikTok chce uruchomić własny e-sklep. Początkowo plany zakładały, że uda się go wprowadzić w sierpniu, jednak ostatecznie o nowości dostępnej w aplikacji, TikTok poinformował wczoraj (12 września br.).
Platforma społecznościowa może konkurować z największymi platformami zakupowymi. TikTok Shop to rodzaj narzędzia e-commerce, który jest bezpośrednio połączony z aplikacją. Dzięki temu daje możliwość prezentacji produktów do sprzedaży, a klientom skraca ścieżkę zakupową, ponieważ produkty można pozyskać bez konieczności przekierowania użytkownika na inną stronę.
Tak jak zapowiedziano, TikTok Shop dba także o marketing i umożliwia sprzedawcom dostęp do potrzebnych w promocji narzędzi. Partnerzy będą mieli dostęp również do danych analitycznych. Platforma da także szansę małym lub większym biznesom na współpracę z twórcami.
Zakładka TikTok Shop powinna znajdować się tuż obok feedu.
Fot. Twitter
TikTok ma podpowiadać użytkownikom, gdzie mogą zakupić produkty, które wyświetlają się na filmikach w aplikacji. W planach jest także rozwinięcie funkcji live shopping.
Poza dbaniem o marketing, TikTok odpowiada za transakcje, oferując bezpieczne płatności czy za logistykę. W ramach usługi Fulfilled by TikTok, platforma zajmie się magazynowaniem oraz wysyłką produktów oferowanych przez sprzedawców.
Laura Perez, rzeczniczka prasowa TikTok Shop, ogłosiła, że do tej pory ponad 200 000 sprzedawców zarejestrowało się na platformie. Dodatkowo, ponad 100 000 kreatorów treści bierze udział w programie afiliacyjnym, który pozwala właścicielom kont obserwowanych przez co najmniej 5 000 osób promować swoje filmy w zakładce “Dla Ciebie”.
Produkty oferowane w TikTok Shop przypominają te, które są dostępne na takich platformach jak Shopee czy Temu, jednak TikTok kładzie zdecydowanie większy nacisk na branżę beauty.
– Tylko podczas testów, na platformie TikTok Shop działa ponad 200 tys. zweryfikowanych sprzedawców z USA, oferujących autentyczne produkty, w tym ponad 150 tys. produktów kosmetycznych, które przeszły sprawdzenie naszym procesem i reprezentują niektóre z największych nazw w branży kosmetycznej – powiedział dla portalu Bloomberg przedstawiciel TikTok.
TikTok Shop początkowo funkcjonuje wyłącznie w Stanach Zjednoczonych.
TikTok nie chce pozostać w tyle i jako kolejna z aplikacji decyduje się na wprowadzenie zasad związanych z oznaczaniem treści stworzonych przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Niestosowanie się do nowych zasad może skutkować usunięciem materiałów z profilu.
Peacock, znana amerykańska platforma streamingowa opublikowała serial „Killing It” na swoim profilu w aplikacji TikTok. Strategia ma pomóc w przyciągnięciu uwagi nowych odbiorców.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS