TikTok chce, by publikowane w aplikacji treści, w których wykorzystano sztuczną inteligencję były oznaczane. W tym celu uruchamia specjalne etykiety do samodzielnego wykorzystania przez twórców oraz rozpoczyna testowanie automatycznego oznakowania tego rodzaju materiałów.
fot. TikTok
Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w treściach publikowanych przez twórców w mediach społecznościowych stało się już codziennością. TikTok chce jednak, by udostępniane materiały były przejrzyste oraz aby przy ich produkcji wykorzystywano odpowiedzialne praktyki. W związku z tym w aplikacji udostępnione zostanie narzędzie służące do oznaczania przez twórców treści wygenerowanych przez AI. Dodatkowo rozpoczną się testy automatycznego oznaczania tego rodzaju materiałów.
Dzięki nowej funkcji TikTok chce przyczynić się do zmniejszenia dezorientacji oraz wprowadzania użytkowników w błąd. Twórcy będą mogli wykorzystać etykietę zarówno do materiałów, które w całości zostały wygenerowane przez AI, jak również tych, w których sztuczną inteligencję wykorzystano jedynie częściowo.
TikTok na początku 2023 roku wprowadził także zasady dotyczące mediów syntetycznych, które zawarł w swoich „Wytycznych dla społeczności”. Zgodnie z nimi, twórcy powinni oznaczać materiały, w których wykorzystano AI, a jednocześnie treści zawierają realistyczne obrazy, dźwięki czy wideo. Zastosowanie nowych oznaczeń przez twórcę, będzie oznaczało przestrzeganie wspomnianych zasad.
fot. TikTok
TikTok ma jednak świadomość, że oznaczanie treści wygenerowanych przez sztuczną inteligencję samodzielnie przez twórców nie zawsze może zdać egzaminu, dlatego rozpoczyna testowanie automatycznego oznaczania. Wszelkie materiały, które według aplikacji były edytowane lub utworzone przy użyciu AI, zostaną oznakowane specjalną etykietą.
Ponadto, wszelkie efekty dostępne w aplikacji, a wykorzystujące sztuczną inteligencję, będą zawierały w nazwie „AI”.
Google uruchomiło wersję beta nowego narzędzia o nazwie SynthID. Ma ono służyć do oznaczania i identyfikacji obrazów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję.
Kanadyjski oddział Audi użył sztuczną inteligencję, by zwizualizować emocje towarzyszące premierze nowego Audi Q8 Sportback e-tron. Do ich zobrazowania wykorzystano czujniki biometryczne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS