Liczba wyświetleń: 25
Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) rozpoczęły dziesięciotygodniowe próby dwuczłonowego pociągu Coradia iLint z wykorzystaniem wodorowych ogniw paliwowych. Według CNBC pociąg już zaczął wozić pasażerów na trudnych trasach alpejskich, a okres próbny zakończy się w drugiej połowie listopada. Pociąg rozwija prędkość do 140 kilometrów na godzinę, porusza się po szynach niemal bezgłośnie i wydziela do atmosfery jedynie parę wodną.
[embedded content]
Pociąg, zaprojektowany przez francuską firmę Alstom, jest testowany na liniach kolejowych Aspang i Termen odpowiednio z Wiener Neustadt do Aspang i Hartberg oraz Wiener Neustadt – Puchberg am Schneeberg – Gutenstein. Jedyna stacja paliw została zbudowana w zakładzie ÖBB w Wiener Neustadt, a sam pociąg został zaprojektowany do jazdy po liniach niezelektryfikowanych i może być używany na wszystkich austriackich torach.
„Oprócz zerowej emisji Coradia iLint po raz pierwszy wykorzystuje szereg innowacyjnych technologii, w tym konwertery czystej energii, nowe metody magazynowania wodoru i inteligentne zarządzanie paliwem” – informuje Alstom.
Przedstawiciele ÖBB twierdzą, że firma dąży do neutralności emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Oprócz wykorzystywania odnawialnych źródeł energii, energii słonecznej i morskiej, firma bada potencjał wodoru jako „rozwiązania trakcyjnego” dla 1300 km austriackich linii kolejowych, które nadal wykorzystują pociągi z silnikiem diesla.
Jesienią ubiegłego roku ÖBB wykonało pierwszy krok, testując prototypowy akumulatorowo – elektryczny wielokanałowy silnik Cityjet Eco Siemens Desiro ML w pociągu pasażerskim w Dolnej Austrii.
ÖBB i Alstom są wspierane przez największego austriackiego dostawcę energii elektrycznej Verbund, który certyfikuje wodór używany w testach Coradia iLint, Austriacki Instytut Technologii (AIT) i Austriackie Centrum Wodoru (HyCentA).
Austria nie jest pierwszym krajem, który testuje pociągi wodorowe Alstom. Ten ostatni wypuścił dwa Coradia iLint w 2018 roku w Dolnej Saksonii. Od tego czasu pociągi wodorowe przejechały ponad 180 tys. kilometrów, a rząd niemiecki zawarł z firmą Alstom umowę na dostawę 41 pociągów wodorowych do 2022 roku.
Autorstwo: tallinn
Źródło: ZmianyNaZiemi.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS