Kilkaset przejazdów samochodów osobowych, busów i ciężarówek, sprawdzenie m.in. możliwości wykrycia naruszenia, identyfikacji pojazdu, jakości zarejestrowanego obrazu – tak wyglądały testy systemów kontroli wjazdu pojazdów na skrzyżowanie na czerwonym świetle. W przetargu ogłoszonym przez CANARD GITD walczą cztery firmy. Możliwości ich urządzeń sprawdzano na Lotnisku Warszawa-Radom.
Płyta lotniska Waszawa-Radom. Tu pracownicy CANARD GITD sprawdzali funkcjonalność urządzeń rejestrujących oferowanych przez firmy, które zgłosiły się do przetargu na zakup i dostawę systemów monitorujących wjazd pojazdów na skrzyżowanie na czerwonym świetle.
Wyznaczono cztery stanowiska, przy których ustawiono sygnalizatory świetlne, a na nawierzchni naklejono oznakowanie poziome – skrzyżowanie typu T – symulujące infrastrukturę skrzyżowania.
Podczas kilkuset przejazdów pojazdów typu osobowy, bus oraz ciężarowy symulowano codzienne sytuacje drogowe. Sprawdzono m.in. czy urządzenia właściwie identyfikują wykroczenie, rodzaj pojazdu, czy skutecznie odczytują numery rejestracyjne oraz jakość zarejestrowanego przez kamery obrazu, zarówno w dzień jaki i w nocy.
Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym planuje objąć kontrolami 30 kolejnych skrzyżowań w 18 miastach. Kontrole będą prowadzone z wykorzystaniem systemu kamer, które w chwili przekroczenia przez pojazd wirtualnej linii detekcji podczas nadawania czerwonego światła, automatycznie wykryje i zarejestruje wykroczenie.
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
https://www.cozadzien.pl/radom/prace-na-lotnisku-ida-zgodnie-z-harmonogramem/72836
Rozbudowa i modernizacja systemu wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja projektu obejmie zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. Działania, zaplanowane w ramach zwiększenia skuteczności i efektywności systemu, uwzględniają włączenie do niego urządzeń najnowszej generacji.
Projekt zakłada zakup 358 urządzeń rejestrujących, w tym 100 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach:
-39 urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości,
-26 stacjonarnych urządzeń rejestrujących (fotoradarów),
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
– 30 urządzeń służących do monitorowanie wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle,
– 5 urządzeń rejestrujących niestosownie się do sygnalizacji świetlnej na przejazdach kolejowym.
Całkowity koszt realizacji projektu wynosi: 162 mln zł, z czego 137,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
CANARD fot. CANARD
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS