MPK SA w Krakowie, w trosce o bezpieczeństwo pasażerów i prowadzących, rozpoczęło testy dezynfekcji tramwajów i autobusów przy użyciu lamp ultrafioletowych. Takiemu procesowi zostało poddanych kilka różnych typów tramwajów i autobusów.
Fot. MPK SA w Krakowie
Przewoźnik już od kilku tygodni każdego dnia dezynfekuje przy pomocy specjalnych środków wszystkie tramwaje i autobusy, przede wszystkim te elementy, których dotykają pasażerowie, tj. przyciski, poręcze, uchwyty, kasowniki i automaty biletowe. Teraz zdecydowano się wykorzystać kolejną metodę dezynfekcji, której dostawcą jest firma „Eko-Technika” Jędrzej Zawadzki.
Firma wykorzystuje w swoich sterylizatorach „UVC Perun” te same promienniki, które są stosowane m.in. w szpitalach oraz gabinetach zabiegowych i mają potwierdzoną skuteczność w niszczeniu bakterii i wirusów. Lampy UV, o długości fal 254 nm, są mocowane do specjalnych konstrukcji.
Cztery takie zestawy z ośmioma lampami UV zostały wstawione m.in. do wagonu NGT6 w zajezdni tramwajowej w Podgórzu. Wagon, ze względu na swoją długość – 26 metrów, był dezynfekowany w dwóch etapach. Najpierw lampy zostały ustawione w przedniej części tramwaju, w tym także w rejonie kabiny prowadzącego. Proces dezynfekcji trwał siedem minut. Następnie te same czynności zostały powtórzone w drugiej części pojazdu. W czasie tej dezynfekcji wagon musiał został ustawiony w wydzielonej części hali, tak, aby nikt nie miał do niego dostępu. Podczas działania promienników nikt nie może przebywać w pobliżu tramwaju, aby nie narazić się na działanie fal ultrafioletowych, które jest szkodliwe m.in. dla skóry i oczu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS