Próby mają potrwać do końca miesiąca a obsługa komunikacyjna, do odwołania, odbywać się będzie autobusami zastępczymi. W ramach przebudowy starej linii tramwajowej zostały wykonane nie tylko prace torowe i trakcyjne, ale także te związane z zapleczem dla obsługi pasażerów. Jak zapewnia magistrat jest ono komfortowe, funkcjonalne i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zarówno przy budynkach zaplecza, jak i przy linii tramwajowej, do końca września potrwają prace wykończeniowe, a także roboty związane z zielenią, małą architekturą i sprzątaniem w obrębie placów budowy. Zakończyło się natomiast układanie zielonego torowiska w ciągu al. Kościuszki pomiędzy ulicą Jasnogórską a Aleją Najświętszej Maryi Panny.
Termin ponownego uruchomienia stałej komunikacji tramwajowej w całym mieście uzależniony jest od wyników testów obciążeniowych.
Od poniedziałku (23.08.) wszyscy pasażerowie mogą korzystać z nowego punktu obsługi pasażera powstałego na terenie pętli tramwajowej przy ul. Fieldrofa – Nila w dzielnicy Północ. W budynku znajdują się dwa okienka kasowe umożliwiające transakcje bezgotówkowe (są też sanitariaty dostępne dla pasażerów). Całość dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Punkt będzie otwarty w dni powszednie w godzinach 6-19:30, a w soboty w godzinach 8-16.
Cieszę się, że w ramach przebudowy starej linii tramwajowej zostały wykonane nie tylko prace torowe i trakcyjne, ale także te związane z zapleczem dedykowanym m.in. obsłudze pasażerów. To bardzo istotne, by punkty obsługi klienta MPK, tak jak ten nowy na Północy, były komfortowe, funkcjonalne i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dostępność do takich miejsc i możliwości zakupu biletów MPK jest kluczowa po pandemicznych ograniczeniach, kiedy na nowo chcemy zachęcić mieszkanki i mieszkańców do korzystania z publicznego transportu zbiorowego
– powiedział prezydent miasta, Krzysztof Matyjaszczyk.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS