Star Wars Outlaws zostało oficjalnie zapowiedziane w ubiegłym roku jako kolejny projekt ze świata Gwiezdnych Wojen. W ostatnich latach gry z tego uniwersum były przygotowywane przede wszystkim przez Electronic Arts, dzięki czemu dostaliśmy chociażby Star Wars Jedi: Fallen Order oraz Star Wars Jedi: Survivor. Produkcja od Ubisoftu uderza jednak w inne nuty. Zamiast kierować rycerzem Jedi, sterujemy złodziejką Key Vess, która trafia do podziemnego świata przestępczości, w którym rządzą kartele. Sama gra daje nam również otwarty świat, choć w nieco odmiennej formie niż to, do czego Ubisoft nas przyzwyczaił chociażby przy seriach Assassin’s Creed, Watch Dogs czy Far Cry. Gra przygotowana została na silniku Snowdrop, który w zeszłym roku zachwycał swoimi możliwościami w innej grze Ubisoftu – Avatar: Frontiers of Pandora. Tym razem nie dość, że gra wygląda gorzej, to w dodatku wydajność okazuje się wręcz dramatycznie zła.
Autor: Damian Marusiak
Star Wars Outlaws, podobnie jak Avatar: Frontiers of Pandora, ma obligatoryjnie włączony Ray Tracing, głównie w zakresie cieni oraz odbić, przy czym gracze mogą regulować poziom szczegółowości w zakresie od jakości niskiej do ultra. Dla posiadaczy nielicznych, topowych kart NVIDII (bowiem modele innych producentów są po prostu za słabe) zaoferowano również możliwość włączenia oświetlenia bezpośredniego (RTX Direct Illumination; RTXDI), które w domyśle ma charakteryzować się bardziej naturalnym zakresem oświetlenia. Ray Tracing w szczątkowej formie (cienie / odbicia, tyle że na niższym poziomie szczegółowości) jest oferowany także na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series (zarówno X jak i S).
Star Wars Outlaws to najnowsza produkcja Ubisoftu, która zabiera nas do odległej Galaktyki. Na PC możemy liczyć na wsparcie dla technik NVIDIA DLSS 3.5, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS 1.3. Sprawdzamy jakość wszystkich tych rozwiązań, włącznie z działaniem Ray Reconstruction. Nie zabraknie także testów skalowania wydajności (na detalach wysokich i ultra) na karcie graficznej Palit GeForce RTX 4080 SUPER GamingPro.
Do tego na PC dochodzi obsługa trzech technik skalowania: NVIDIA DLSS 3.5, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS 1.3 (ten ostatni z pominięciem trybu Ultra Quality+). NVIDIA DLSS jest najbardziej rozbudowana, bowiem oprócz samego skalowania rozdzielczości czy generowania klatek, użytkownicy kart GeForce RTX mogą jeszcze włączyć rekonstrukcję promieni (Ray Reconstruction), które bardzo pomaga w poprawie jakości odbić RT czy usunięcia artefaktów na obrazie, które pojawiają się dość często w wyniku znacznie gorszej, domyślnej jakości odszumiania po włączeniu wszystkich efektów śledzenia promieni. Generator klatek jest z kolei dostępny osobno dla techniki NVIDIA DLSS oraz osobno dla AMD FSR. Nie ma możliwości włączenia Frame Generation w połączeniu np. ze skalowaniem XeSS.
Star Wars Outlaws | NVIDIA DLSS – rozdzielczość bazowa | NVIDIA DLSS – rozdzielczość końcowa | AMD FSR – rozdzielczość bazowa | AMD FSR – rozdzielczość końcowa | Intel XeSS – rozdzielczość bazowa | Intel XeSS – rozdzielczość końcowa |
Native AA | 1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
|||||
Ultra Quality+ | – | – | – | – | – | – |
Ultra Quality | – | – | 1472×828 1926×1104 2944×1656 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
1472×828 1926×1104 2944×1656 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
Quality | 1280×720 1706×960 2560×1440 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
1280×720 1706×960 2560×1440 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
1120×630 1493×840 2240×1260 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
Balanced | 1114×626 1486×835 2259×1270 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
1129×635 1506×847 2227×1253 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
960×540 1280×720 1920×1080 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
Performance | 960×540 1280×720 1920×1080 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
960×540 1280×720 1920×1080 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
834×469 1113×626 1669×939 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
Ultra Performance | – | – | 640×360 854×480 1280×720 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
640×360 853×480 1280×720 |
1920×1080 2560×1440 3840×2160 |
Każda z trzech technik skalowania może być również wykorzystana jako metoda wygładzania krawędzi (bazowo aktywne jest TAA); wówczas gra działa w natywnej rozdzielczości ekranu. Z drugiej strony tej natywnej rozdzielczości w rzeczywistości ciężko się doszukać, ponieważ Star Wars Outlaws jest wręcz przeładowany efektami postprocesesingu, które i tak mają tendencje do nadmiernego zmiękczania obrazu, w efekcie czego oprawa jest mocno nieostra i to nawet po wyłączeniu głębi ostrości czy aberracji chromatycznej. W naszych testach jednak skupimy się zarówno na jakości skalowania DLSS, FSR oraz XeSS oraz sprawdzeniu, jak każda z tych technik sprawdza się w formie wygładzania krawędzi.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS