A A+ A++

Star Wars Outlaws zostało oficjalnie zapowiedziane w ubiegłym roku jako kolejny projekt ze świata Gwiezdnych Wojen. W ostatnich latach gry z tego uniwersum były przygotowywane przede wszystkim przez Electronic Arts, dzięki czemu dostaliśmy chociażby Star Wars Jedi: Fallen Order oraz Star Wars Jedi: Survivor. Produkcja od Ubisoftu uderza jednak w inne nuty. Zamiast kierować rycerzem Jedi, sterujemy złodziejką Key Vess, która trafia do podziemnego świata przestępczości, w którym rządzą kartele. Sama gra daje nam również otwarty świat, choć w nieco odmiennej formie niż to, do czego Ubisoft nas przyzwyczaił chociażby przy seriach Assassin’s Creed, Watch Dogs czy Far Cry. Gra przygotowana została na silniku Snowdrop, który w zeszłym roku zachwycał swoimi możliwościami w innej grze Ubisoftu – Avatar: Frontiers of Pandora. Tym razem nie dość, że gra wygląda gorzej, to w dodatku wydajność okazuje się wręcz dramatycznie zła.

Autor: Damian Marusiak

Star Wars Outlaws, podobnie jak Avatar: Frontiers of Pandora, ma obligatoryjnie włączony Ray Tracing, głównie w zakresie cieni oraz odbić, przy czym gracze mogą regulować poziom szczegółowości w zakresie od jakości niskiej do ultra. Dla posiadaczy nielicznych, topowych kart NVIDII (bowiem modele innych producentów są po prostu za słabe) zaoferowano również możliwość włączenia oświetlenia bezpośredniego (RTX Direct Illumination; RTXDI), które w domyśle ma charakteryzować się bardziej naturalnym zakresem oświetlenia. Ray Tracing w szczątkowej formie (cienie / odbicia, tyle że na niższym poziomie szczegółowości) jest oferowany także na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series (zarówno X jak i S).

Star Wars Outlaws to najnowsza produkcja Ubisoftu, która zabiera nas do odległej Galaktyki. Na PC możemy liczyć na wsparcie dla technik NVIDIA DLSS 3.5, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS 1.3. Sprawdzamy jakość wszystkich tych rozwiązań, włącznie z działaniem Ray Reconstruction. Nie zabraknie także testów skalowania wydajności (na detalach wysokich i ultra) na karcie graficznej Palit GeForce RTX 4080 SUPER GamingPro.

Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Tracingu, DLSS Super Resolution oraz Ray Reconstruction. Porównanie z FSR i XeSS [nc1]

Do tego na PC dochodzi obsługa trzech technik skalowania: NVIDIA DLSS 3.5, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS 1.3 (ten ostatni z pominięciem trybu Ultra Quality+). NVIDIA DLSS jest najbardziej rozbudowana, bowiem oprócz samego skalowania rozdzielczości czy generowania klatek, użytkownicy kart GeForce RTX mogą jeszcze włączyć rekonstrukcję promieni (Ray Reconstruction), które bardzo pomaga w poprawie jakości odbić RT czy usunięcia artefaktów na obrazie, które pojawiają się dość często w wyniku znacznie gorszej, domyślnej jakości odszumiania po włączeniu wszystkich efektów śledzenia promieni. Generator klatek jest z kolei dostępny osobno dla techniki NVIDIA DLSS oraz osobno dla AMD FSR. Nie ma możliwości włączenia Frame Generation w połączeniu np. ze skalowaniem XeSS.

Star Wars Outlaws NVIDIA DLSS – rozdzielczość bazowa NVIDIA DLSS – rozdzielczość końcowa AMD FSR – rozdzielczość bazowa AMD FSR – rozdzielczość końcowa Intel XeSS – rozdzielczość bazowa Intel XeSS – rozdzielczość końcowa
Native AA 1920×1080
2560×1440
3840×2160
Ultra Quality+
Ultra Quality 1472×828
1926×1104
2944×1656
1920×1080
2560×1440
3840×2160
1472×828
1926×1104
2944×1656
1920×1080
2560×1440
3840×2160
Quality 1280×720
1706×960
2560×1440
1920×1080
2560×1440
3840×2160
1280×720
1706×960
2560×1440
1920×1080
2560×1440
3840×2160
1120×630
1493×840
2240×1260
1920×1080
2560×1440
3840×2160
Balanced 1114×626
1486×835
2259×1270
1920×1080
2560×1440
3840×2160
1129×635
1506×847
2227×1253
1920×1080
2560×1440
3840×2160
960×540
1280×720
1920×1080
1920×1080
2560×1440
3840×2160
Performance 960×540
1280×720
1920×1080
1920×1080
2560×1440
3840×2160
960×540
1280×720
1920×1080
1920×1080
2560×1440
3840×2160
834×469
1113×626
1669×939
1920×1080
2560×1440
3840×2160
Ultra Performance 640×360
854×480
1280×720
1920×1080
2560×1440
3840×2160
640×360
853×480
1280×720
1920×1080
2560×1440
3840×2160

Każda z trzech technik skalowania może być również wykorzystana jako metoda wygładzania krawędzi (bazowo aktywne jest TAA); wówczas gra działa w natywnej rozdzielczości ekranu. Z drugiej strony tej natywnej rozdzielczości w rzeczywistości ciężko się doszukać, ponieważ Star Wars Outlaws jest wręcz przeładowany efektami postprocesesingu, które i tak mają tendencje do nadmiernego zmiękczania obrazu, w efekcie czego oprawa jest mocno nieostra i to nawet po wyłączeniu głębi ostrości czy aberracji chromatycznej. W naszych testach jednak skupimy się zarówno na jakości skalowania DLSS, FSR oraz XeSS oraz sprawdzeniu, jak każda z tych technik sprawdza się w formie wygładzania krawędzi.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł[Informacja] Zapytanie radnego Jacka Dryzelenko z dnia 29 sierpnia 2024 r.
Następny artykułW tym tygodniu portEl poleca: Święto Wiatru, EOK, premiera w teatrze, wernisaże i dni otwarte [ Wiadomości ]