Galeria
Bez dwóch zdań cała rodzina progresywnych Define’ów przyciąga uwagę fanów agresywnego MTB, jednak to właśnie nowy NS Define AL 160, który trafił do naszej redakcji wydaje się najciekawszym z nich. Choć to oczywiście całkowicie subiektywna ocena, to akurat ten model ma najwięcej innowacyjnych rozwiązań. Cała gama aluminiowych Define’ów to fulle o mocno progresywnym charakterze, które różnią się skokiem i oczywiście wyposażeniem. Są więc trailówki, czyli Define AL 130, enduro nazwane Define AL 150, no i na deser właśnie Define AL 160, a konkretnie dwa takie 160-milimetrowe NS’y. Odchudzona i lepiej wyposażona wersja Race oraz nasz testowy Define AL 160 – szczególnie ciekawy set, który poza ramą o nowoczesnej geometrii oparto na zestawie kół typu mullet, czyli 29” z przodu w parze z 27,5” w tylnym kole. Do tego kinematyka zawieszenia wzięta wprost z modelu Snabb i mamy receptę na kolejny ciekawy rower stworzony ,,po swojemu” przez trójmiejską ekipę NS’a, absolutnie zgodnie z ich maksymą ,,Stay True”.
Rama Define AL
Define został oparty o aluminiowe rury ze stopów AL6061-T6 i AL6066-T6, które poddano skomplikowanej obróbce gięcia i hydroformowania. Kształty tej konstrukcji są wyrafinowane. Bez dwóch zdań widać, że w przygotowanie półfabrykatów do pospawania całej ramy włożono kawał dobrej i precyzyjnej roboty. Ostateczny wygląd ramy Define zasługuje by określać ją mianem eleganckiej i niepowtarzalnej konstrukcji, a estetycznego smaczku dodają też typowe dla NS graficzne dodatki i slogany. Nasza testowa wersja ma oczywiście 160 mm skoku tylnego zawieszenia.
Będąc przy ramie warto dodać, że aluminiowy szkielet NS’a jest bardzo sztywną konstrukcją, a ta cecha zapewnia dużo spokoju i pewności podczas jazdy z dużą prędkością na wymagających trasach. Całość – łącznie z wahaczem i masywnymi łożyskami zawieszenia – po prostu nie poddaje się podczas bocznych obciążeń. Z ciekawych rozwiązań na pewno warte podkreślenia jest tutaj prowadzenie pancerzy i przewodów, które biegnie w kanale zlokalizowanym w dolnej rurze ramy. Dzięki temu Define prezentuje się niczym rower z wewnętrznie prowadzonymi przewodami, a jednocześnie jest prosty serwisowo, co znacząco ułatwia okresowe wymiany i ewentualne naprawy. Podobnie pozytywnie wyrażać się należy o gwintowanej mufie suportu, która w testowanym rowerze kryje wkład suportu Sram DUB. Poza tym cała konstrukcja jest wyposażona we wszelkie współczesne rozwiązania jak ośki kół Boost, czy prowadzenie przewodu do droppera wewnątrz ramy – to jasne, NS przyzwyczaił nas do bycia mocno innowacyjną marką. Tutaj mamy perfekcyjne połączenie współczesnej czystej estetyki z dużą praktycznością serwisową.
(czytaj dalej)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS