Dead Island 2 – test kart graficznych
Dead Island 2 to jedna z najdłużej znajdujących się w produkcji gier ostatnich lat. Co prawda do legendarnego Duke Nukem Forever trochę w tym wypadku brakuje, ale w dalszym ciągu mowa o tytule zapowiedzianym w 2014 roku i nad którym prace zaczęły się tak naprawdę jeszcze wcześniej, tzn. w 2012 roku. Po tych wszystkich latach produkcja w końcu doczekała się daty premiery, którą ostatecznie ustalono na 21 kwietnia, tj. w najbliższy piątek. Dziś natomiast mam dla Was test kart graficznych w Dead Island 2, bo embargo na materiały branżowe związane z grą przestaje obowiązywać trzy dni wcześniej. Fabularnie dzieło Dambuster Studios, podobnie jak wcześniejsze odsłony serii, przenosi nas w sam środek zombieapokalipsy, a zadaniem gracza jest oczywiście przetrwać i uciec z przepełnionego zarażonymi Los Angeles. Na naszej drodze staną zarówno słabsi nieumarli, jak i zmutowane okazy pokaźnych rozmiarów, a w ich eliminacji wspomoże nas konkretny arsenał obejmujący broń palną, umiejętności zdobywane w miarę postępów w grze oraz elementy otoczenia jak np. elektryczność połączona z wodą. Poza tym Dead Island 2 to produkcja doprawiona licznymi akcentami humorystycznymi, które tworzą przyjemny klimat oraz sprawiają, że chętnie się do niej wraca. Pozostaje tylko pytanie, jak twórcom poszło z optymalizacją swego dzieła, na które odpowiedź poznacie niebawem.
Dead Island 2 to gra tworzona przez przeszło 10 lat. Sprawdźmy, jak burzliwy okres produkcji wpłynął na optymalizację, tj. jakie GPU zapewnią komfortową rozgrywkę.
Test NVIDIA GeForce RTX 4070. Godny następca dla RTX 3070?
Kilka słów na temat aspektów technicznych
Od strony technicznej Dead Island 2 korzysta z najpopularniejszego aktualnie silnika Unreal Engine 4, a używane API to DirectX 12. Pomimo tego w omawianym tytule próżno szukać śledzenia promieni, choć mając na względzie burzliwy okres produkcji, nie wydaje się zaskakujące, że twórcy woleli skupić się na bardziej istotnych aspektach niż dodatkowych efektach graficznych. Mamy za to technikę skalowania obrazu FSR 2 od AMD, która podobnie jak DLSS 2 od NVIDII, jest metodą czasową, tzn. wykorzystującą akumulowane informacje z poprzednich klatek, co znacząco podniosło jakość obrazu w porównaniu do pierwszej generacji rozwiązania czerwonych. FSR 2 naturalnie weźmie udział w testach, w kontekście wzrostu liczby FPS wynikającego z jego aktywacji i wpływu na generowaną grafikę. Jeżeli chodzi o układy graficzne, na tapet trafiły zarówno starsze GPU od obu wiodących producentów, jak i Intel Arc oraz przedstawiciele serii GeForce RTX 4000. Jeden z tych ostatnich to akcelerator Gainward GeForce RTX 4080 Phantom GS, tj. najwyższy model na drugim najszybszym układzie z rodziny Ada Lovelace w ofercie tej firmy. To konstrukcja wyposażona w rozbudowane chłodzenie z trzema wentylatorami, której jak się za chwilę przekonacie, niestraszne są najnowsze gry komputerowe.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS