Zidentyfikowano kolejny poważny problem w autach Tesli. Firma podała, że blisko 130 000 samochodów elektrycznych borykać może się z przegrzewaniem procesora w systemach informacyjno-rozrywkowych pojazdów podczas szybkiego ładowania, co potencjalnie może spowodować awarię ekranu dotykowego samochodu lub całkowite wygaszenie panelu.
Na szczęście właściciele tych aut nie muszą udawać się do serwisu, gdyż producent samochodów elektrycznych zaczął wprowadzać aktualizację OTA (over-the-air) 3 maja, aby rozwiązać problem w pojazdach, których dotyczy ten problem, w tym w Model 3 i Y z 2022 roku, a także Model X i S z 2021 i 2022 roku.
Na szczęście właściciele tych aut nie muszą udawać się do serwisu, gdyż producent samochodów elektrycznych zaczął wprowadzać aktualizację OTA.
„Podczas szybkiego ładowania lub przygotowań do szybkiego ładowania jednostka centralna systemu informacyjno-rozrywkowego („CPU”) może nie chłodzić się wystarczająco, aby zapobiec wyższym niż oczekiwano temperaturom, co może spowodować spowolnienie przetwarzania lub ponowne uruchomienie procesora” — czytamy w oficjalnym komunikacie Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA). „Wolniejsze przetwarzanie lub ponowne uruchomienie przetwarzania może spowodować opóźnienie centralnego ekranu lub wyświetlenie pustego ekranu”. Komunikat nie wyjaśnia dokładnie, co spowodowało problem ani jak aktualizacja oprogramowania go rozwiąże, ale wydaje się, że ma coś wspólnego z tym, w jaki sposób pojazd przygotowuje akumulator do ładowania Supercharger.
Ten problem może uniemożliwić kierowcom korzystanie z kamery cofania, zmianę biegów za pomocą ekranu dotykowego, a także regulację prędkości wycieraczek przedniej szyby (niektóre modele Tesli automatycznie dostosowują prędkość wycieraczek przedniej szyby i zawierają tylko ręczne sterowanie prędkością w centralnym ekran dotykowy). Chociaż nie jest jasne, jak powszechny jest ten problem, NHTSA mówi, że Tesla „zidentyfikowała 59 roszczeń gwarancyjnych i 59 raportów terenowych” potencjalnie związanych z problemem i że firma nie jest świadoma jakichkolwiek obrażeń lub zgonów przez niego spowodowanych.
Tesla rozpoczęła w zeszłym roku sprzedaż pojazdów z chipsetami AMD Ryzen, które zasilają system infotainment, ale producent nie wskazuje, czy nowy procesor jest częścią problemu. Na początku tego roku niektórzy kierowcy zauważyli niewielki spadek zasięgu w samochodach wyposażonych w procesory Ryzen w porównaniu ze starszymi Teslami wyposażonymi w układy Intel Atom.
Tesla na przestrzeni lat miała szereg podobnych problemów, w tym jeden, którego nie mogła naprawić za pomocą aktualizacji OTA — w grudniu ubiegłego roku firma wycofała prawie pół miliona samochodów Model 3 i Model S z powodu wadliwego systemu zatrzasku bagażnika. Niedawno z kolei przywołała kolejne 579 000 samochodów, aby usunąć funkcję „Boombox”, którą NHTSA uznało za problem.
Zobacz także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS