A A+ A++

Tesla znalazła się pod ostrzałem na początku tego miesiąca po doniesieniach, że w niektóre gry można grać w systemach informacyjno-rozrywkowych na desce rozdzielczej, w trakcie jazdy. National Highway Traffic Safety Administration obecnie prowadzi dochodzenie w sprawie funkcji „Passenger Play”.

Wstępna ocena agencji Office of Defects Investigation (ODI) obejmuje około 580 000 pojazdów Model 3, S, X i Y sprzedanych od 2017 roku. Podczas gdy funkcja wymaga od graczy potwierdzenia, że ​​są pasażerami przed rozpoczęciem gry, NHTSA przekonuje, że  Passenger Play „może rozpraszać kierowcę i zwiększać ryzyko wypadku”. Raport z New York Times wskazuje, że aktualizacja, którą Tesla wypuściła latem, umożliwiła grę w trzy tytuły, gdy samochód jest w ruchu. Wcześniej funkcja Passenger Play była dostępna tylko wtedy, gdy auto elektryczne było zaparkowane. NHTSA poinformowało na początku grudnia, że ​​rozmawia z Teslą o tej funkcji.

NHTSA przekonuje, że  Passenger Play może rozpraszać kierowcę i zwiększać ryzyko wypadku.

ODI przyznało zaś, że przeprowadzi testy, które ocenią potencjał rozpraszania kierowcy przez pasażera podczas jazdy pojazdu elektrycznego. Przyjrzy się różnym aspektom funkcji Passenger Play, w tym scenariuszom użytkowania i częstotliwości jej używania. Ogłaszając dochodzenie, NHTSA powołało się na raport, który został złożony w agencji w sierpniu tego roku. „Tesla udostępnia teraz interaktywne gry wideo i przeszukiwanie Internetu na żywo na głównym wyświetlaczu na przednim siedzeniu podczas jazdy samochodem” – czytamy w skardze. „Dlaczego producent może tworzyć z natury rozpraszające wideo na żywo, które zajmuje 2/3 ekranu, na którym wyświetlane są informacje o pojeździe? Tworzenie niebezpiecznej rozpraszającej uwagę kierowcy funkcji jest lekkomyślnym zaniedbaniem”.

W połączeniu z trybem Autopilota Tesli nie jest wykluczone, że kierowcy mogą całkowicie oderwać się od prowadzenia auta i zwracania uwagi na drogę, aby oddać się grze. Chociaż taki scenariusz jest bez wątpienia celem autonomicznych systemów jazdy, wciąż daleko nam do osiągnięcia tego poziomu możliwości.

Tesla nie odpowiedziała na prośbę agencji Reuters o komentarz. Co ciekawe, firma nie posiada już działu PR.

Zobacz także:





Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNie żyją dwaj mężczyźni, którzy wjechali autem do stawu
Następny artykułPyszne.pl ma już ponad 40 proc. udziału w polskim rynku jedzenia z dowozem. I ciągle rośnie