Volkswagen coraz mocniej rozpycha się w branży samochodów elektrycznych. Koncern ma aspiracje, by być numerem jeden w sektorze, choć musiałby co najmniej podwoić sprzedaż, aby dogonić lidera: Teslę.
W 2020 r. Volkswagen sprzedał w sumie 231,6 tys. samochodów elektrycznych na baterie. Mimo że to wciąż mniej niż połowa sprzedaży Tesli, to niemiecki koncern odnotował wzrost o 214 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Volkswagen nie ukrywa, że jego celem jest zdobycie pierwszego miejsca w branży. – Jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć nasz cel, jakim jest zdobycie pozycji lidera na rynku pojazdów elektrycznych na baterie – powiedział Ralf Brandstätter, prezes Volkswagen Passenger Cars.
Najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym Volkswagena był nowy model ID.3 – sprzedano 56,5 tys. egzemplarzy. Sprzedaż e-Golfa i e-upa kształtowała się na poziomie odpowiednio 41,3 tys. i 22,2 tys. Również inne marki z portfolio Volkswagena rozpychają się na rynku. Należący do koncernu Audi sprzedał 47,3 tys. elektrycznego SUV-a e-tron, a Porsche sprzedało 20 tys. elektrycznych modeli Taycan.
Mimo że sprzedaż elektrycznych aut rośnie, pozostałe samochody nie były tak chętnie kupowane. Grupa Volkswagen sprzedała w sumie 9,3 mln sztuk w 2020 r., co oznacza 15-proc. spadek w porównaniu z rokiem poprzednim.
Volkswagen zapowiedział, że planuje zainwestować 35 mld euro w rozwój pojazdów elektrycznych do 2025 r., a dane dotyczące sprzedaży w ubiegłym roku sugerują, że klienci zaczynają to doceniać.
– Rok 2020 był dla Volksw … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS