Materiał partnera: Interaktywnie.com
Aż 76 procent wydawców jest zdania, że marketing afiliacyjny to skuteczny sposób monetyzowania ich działalności w internecie. Z kolei 40 procent marketerów uważa znajomość zagadnień marketingu afiliacyjnego za kluczową dla ich biznesu – wynika z najnowszego raportu portalu marketingowego Interaktywnie.com.
Więcej na ten temat przeczytasz w ebooku do pobrania w pdf za darmo tutaj:
Oprócz skuteczności w pozyskiwaniu leadów zyskowność tego rodzaju działań zależy od branży, w której działa wydawca. Na przykład w kategorii finanse prowizje są jednymi z najwyższych, jednakże sposób ich uzyskania bywa trudny. Inaczej jest w branży odzieżowej, gdzie prowizje są niższe, ale warunki ich uzyskania także nie są wygórowane.
W tego rodzaju marketingu zleceniodawca nie wskazuje konkretnej formy przekazu reklamowego. Rozlicza on jednak partnera za osiągnięty rezultat, poprzez wynagrodzenie w formie prowizyjnej. Do prowadzenia poprawnych rozliczeń konieczny jest unikalny link, na podstawie którego zleceniodawca rozpoznaje konkretnych zleceniobiorców. Ten natomiast może być umieszczony zarówno na stronie afilianta, jak i na jego stronie na Facebooku czy w opisie pod filmem w serwisie YouTubie. W przypadku sprzedaży, wspomniany unikalny link może być też zastąpiony przez kod promocyjny.
Skuteczność marketingu afiliacyjnego
Jak zatem sprawdza się marketing afiliacyjny w praktyce? Według ebooka Interaktywnie.com, aż 81 procent marek korzysta z tego typu rozwiązania marketingowego. Jest ono szczególnie popularne ze względu na niski poziom inwestycji, jaki marka musi poczynić na wstępie. Reklamodawcy płacą bowiem tylko za osiągnięte wyniki w postaci konwersji, co w większości przypadków przekłada się po prostu na sprzedaż.
W raporcie czytamy też, że 40 procent marketerów uważa znajomość zagadnień marketingu afiliacyjnego za kluczowe w branży marketingowej. 76 procent wydawców uważa marketing afiliacyjny za skuteczną pomoc monetyzowania swojej działalności.
Według 94 procent wydawców, aby osiągnąć odpowiednią skuteczność marketingu afiliacyjnego należy przystąpić do co najmniej dwóch tego typu sieci. 39 procent marketerów jest zdania, że konieczne są trzy sieci, natomiast 20 procent uważa, że powinno być ich co najmniej pięć.
Jak czytamy w opracowaniu skuteczność (współczynnik konwersji) marketingu afiliacyjnego waha się pomiędzy 0,5 a 1 procent.
Warto też wiedzieć, że ten typ marketingu generuje od 5 do 25 procent sprzedaży e-commerce światowych marek.
Warto też wiedzieć, że internautów do korzystania z systemu poleceń funkcjonującego w ramach tego typu marketingu przyciągają kupony. Według badań, 50 procent z nich dokonuje zakupu właśnie posiadając kupon rabatowy otrzymany od partnera systemu afiliacyjnego.
Więcej w ebooku do pobrania tutaj:
Materiał partnera: Interaktywnie.com
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS