Toyota wciąż cieszy się popularnością wśród polskich klientów. Biorąc pod uwagę dane od początku roku japońska marka ma prawie jedną piątą udziału w naszym rynku. Szczególną sympatią niezmiennie darzymy jeden model.
Toyota jest niezmiennie ulubioną marką Polaków. W pierwszych czterech miesiącach tego roku zarejestrowano łącznie 39 159 samochodów osobowych i dostawczych z logo japońskiego producenta. Wynik ten jest o 16 proc. lepszy w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, a także zapewnia Toyocie udział w polskim rynku na poziomie 19,2 proc.
Najchętniej kupowanym przez polskich klientów modelem niezmiennie jest Corolla. Polski importer chwali się, że to pierwsze auto, które w tym roku przekroczyło liczbę 10 tys. zarejestrowanych egzemplarzy – do końca kwietnia sprzedano 10 411 sztuk (oznacza to, że co czwarte auto Toyoty sprzedane w tym roku w Polsce to Corolla).
Oprócz Corolli w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych samochodów w naszym kraju znalazły się jeszcze cztery inne modele Toyoty. Na ostatnim stopniu podium uplasował się Yaris Cross z liczbą 5 731 sprzedanych egzemplarzy. Czwarte miejsce zajął C-HR (4 852 sztuki), piąte Yaris (4 682), a siódme RAV4 (4 228).
A jak wyglądała sytuacja w samym kwietniu? Japońska marka sprzedała łącznie w naszym kraju 8 927 samochodów, czyli o 40 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.
Jeśli chodzi o miejsce lidera, zaskoczenia nie będzie – w minionym miesiącu Polacy najchętniej decydowali się na Corollę. Łącznie sprzedano 2 360 sztuk tego modelu. W porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim jest to wzrost o 52 proc. W pierwszej dziesiątce zestawienia za kwiecień znalazły się jeszcze trzy modele Toyoty. Na trzecim miejscu uplasował się Yaris (1 249 sprzedanych egzemplarzy), na czwartym RAV4 (1 215), a na piątym C-HR (1 166).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS