A A+ A++

Wyjątkowość nowego materiału polega na tym, że jest tani i wytworzony z nowatorskich materiałów kompozytowych, które mogą posłużyć np. do budowy foteli lotniczych i podłóg samolotu lub np. zderzaków samochodowych. Materiał jest lżejszy, mocniejszy i nadaje się do recyklingu. Za projektem stoi inż. Adrian Lipkowski i Sieć Badawcza Łukasiewicz. Nowy materiał mógłby zastąpić stal, która jest powszechnie wykorzystywana jako absorber w zderzakach samochodów. Według obliczeń Sieci Badawczej Łukasiewicz kompozytowy zderzak jest w stanie ważyć nawet o 70 proc. mniej niż zderzak ze stali, oferując taką samą wytrzymałość.

Czytaj więcej

Na tych autostradach zamontowane są odcinkowe pomiary prędkości

Polski Crash-Box może zrewolucjonizować motoryzację i lotnictwo

Polski absorber energii wykonany jest z materiałów termoplastycznych. Poza termoplastycznymi spoiwami polimerowymi wykonany jest również włókna szklane i węglowe, które znacznie podnoszą wytrzymałość i absorpcję energii. Jest znacznie lżejszy, a to powoduje nie tylko zmniejszenie ciężaru obiektu biorącego udział w zderzeniu, ale również zmniejsza jego energię kinetyczną. Dodatkowo kompozyt … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDzień latawca – MOK Brzęczkowice
Następny artykułMordercza walka w Roland Garros niemal do drugiej w nocy. Niemcy zachwyceni