Co dalej z wnioskiem dyrekcji wieluńskiego szpitala o umorzenie podatku od nieruchomości? – pytał na ostatniej sesji Rady Miejskiej radny Tomasz Grajnert:
Panie burmistrzu, niedawno pani dyrektor składała wniosek o umorzenie czy wstrzymanie podatku od nieruchomości na 12 miesięcy. Jaką decyzję pan podjął?
Pismo, które wpłynęło do urzędu, jest kuriozalne. Nie możemy umorzyć podatku akonto. Możemy umorzyć zaległość podatkową, dlatego została wystosowana decyzja, że szpital na dzień składania wniosku nie posiadał zaległości, stąd nie możemy umorzyć czegoś, czego nie ma. W kwestii przyszłości, jeśli takie zaległości nastąpią, to musimy przeprowadzić całą procedurę. Szpital musi przedstawić dokumenty finansowe. Umorzenie podatku to nie kwestia uznaniowości burmistrza czy naczelnika wydziału podatków, tylko to procedura. Musi dojść do wyraźnego pogorszenia kondycji finansowej szpitala. Nie znam dokumentów finansowych szpitala. Patrząc na informacje medialne, nie widać, aby sytuacja finansowa była zła. Szpital inwestuje, zakupowane są sprzęty, karetki, są inwestycje realizowane. Nie widać, żeby sytuacja finansowa była zła. Jeśli taka zaległość wystąpi i szpital przedłoży dokumenty, będzie ta procedura uruchamiana. Wówczas zobaczymy, jak sytuacja się przedstawia. Na moment składania wniosku szpital nie posiadał żadnych zaległości z tytułu podatku od nieruchomości. Podatki były płacone, stąd nie ma powodów, by wystawić decyzję o umorzeniu podatku. – wyjaśniał burmistrz Paweł Okrasa.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS