A A+ A++

W numerze 36 ŻP, w materiale „Ulica Przerwa w końcu będzie wyremontowana w całości” zamieściliśmy informację o pozytywnym finale starań mieszkańców o naprawę całego jej odcinka. Wydawało się, że temat dotyczący tego liczącego około 850 metrów długości traktu został wyczerpany, ale wracamy do niego za sprawą wnioskodawcy projektu remontu.

Kilkanaście dni temu poinformowaliśmy o tym, że mieszkańcy ulicy Przerwa dopięli swego i że już za chwilę ruszy remont jej drugiej, niewyremontowanej dotąd części. Przypomnieliśmy też historię remontu, wyczekiwanego zarówno przez mieszkających tu, jak i dojeżdżających do zlokalizowanych wzdłuż starego koryta Sanu ogródków działkowych. O to, by stan nawierzchni poprawić, zabiegano od dawna. Początkowo osiągnięto cel w połowie. Remont ulicy Przerwa został bowiem zgłoszony w ramach propozycji do budżetu obywatelskiego na 2023 rok, zyskując przychylność mieszkańców. Kwota przeznaczona na inwestycję, ujęta w budżecie miasta na dany rok (439 tysięcy 454 złotych 40 groszy), nie starczyła jednak na cały jej odcinek… Połowa ulicy została więc niewyremontowana, ale nastąpi to już niebawem. Znów za sprawą samych mieszkańców, którzy ponownie wywalczyli na ten cel środki z budżetu obywatelskiego. Tym razem wartość projektu oszacowano na 560 tys. 265 zł i w tej kwocie musi się zmieścić koszt realizacji inwestycji.

[middle1]

O szczegółach zbliżającego się wielkimi krokami zadania mówił na naszych łamach dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Przemyślu Jacek Cielecki, podkreślając, że będzie to remont drogi, a nie odtworzenie jej parametrów. Innymi słowy prace zakładają wyrównanie tego, co jest, tłuczniem i ułożenie na tym dwóch warstw masy bitumicznej. Przedstawiliśmy też zakres prac. W podsumowaniu dyrektor ZDM w Przemyślu podkreślił, że będzie o niebo lepiej, zaznaczając jednak, że o pierwszy odcinek, zrealizowany w roku ubiegłym, użytkownicy drogi czy też przyszli mieszkańcy ulicy nie do końca dbają.

„Niejednokrotnie mieliśmy sygnały, że wjeżdżają tam samochody wysokotonażowe, a skutkiem tego są pojawiające się zarysowania czy pęknięcia w nawierzchni czy uszkodzenia pobocza. Trzeba pamiętać, że ta droga nie jest przeznaczona dla takich pojazdów” – uczulił.

I właśnie ta uwaga ze strony ZDM sprawiła, że wywołani do tablicy poczuli się mieszkańcy ulicy Przerwa, w których imieniu skontaktował się z naszą redakcją Krzysztof Zaleski – wnioskodawca projektu remontu ulicy w latach 2023 i 2024.

To zarządca drogi odpowiada za jej stan techniczny

– Zwrócić należy uwagę, że remont dalszej części drogi zostanie przeprowadzony staraniem mieszkańców i użytkowników ulicy Przerwa, którzy to dwukrotnie w ramach BO w głosowaniu na remont ulicy uzyskali największą liczbę głosów. Zatem jesteśmy społecznością najbardziej zainteresowaną dobrym stanem ulicy – podkreślił.

– Zarzucono nam jeżdżenie samochodami wysokotonażowymi, co skutkuje uszkodzeniem nawierzchni i poboczy. Nasuwa się zatem pytanie do dyrektora ZDM, w jaki sposób  będą się przemieszczać samochody ciężarowe, które będą wozić materiały do remontu pozostałej części drogi? Zaznaczyć należy, że ulica Przerwa jest drogą publiczną, a więc może być użytkowana przez każdego, zgodnie z jej przeznaczeniem ustawowym, tj. do komunikacji. Jeśli wymaga ograniczenia tonażowego, to obowiązkiem zarządcy drogi jest takie ograniczenie ustawić. W stanie obecnym takie ograniczenia nie istnieją – odnosi się do uwag J. Cieleckiego K. Zalewski…

Płatny dostęp do treści

Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz przeczytać całość i inne artykuły premium?
Nieograniczony dostęp do pełnych tekstów od 19 groszy dziennie!
Masz już wykupiony dostęp? Zaloguj się

Pozostało 45% tekstu do przeczytania.

Wykup dostęp

Aktualizacja: 24/09/2024 18:34

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOgłoszenie o naborze Inspektor w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami
Następny artykułCBA zatrzymało warszawskiego adwokata. W tle korupcja w Ministerstwie Kultury