A A+ A++

Nie jest wiedzą tajemną, że z roku na rok ludzie młodzi (młodzież i tak zwani młodzi dorośli) spędzają z telewizją coraz mniej czasu. W dużej mierze jest to zasługa coraz bardziej popularnych usług VOD, które oferują zróżnicowane treści na żądanie o dowolnej porze dnia i nocy. Jeśli jednak chodzi o statystyki, to jak dotąd nie były one szczególnie rozpatrywane. Aż do momentu gdy brytyjski organ regulacyjny ds. nadawców postanowił przyjrzeć się temu, w jaki sposób przeciętny Brytyjczyk w różnych przedziałach wiekowych konsumuje telewizję.

Według analizy brytyjskiego organu regulacyjnego ds. nadawców, młodzi ludzie powoli całkowicie rezygnują z telewizji. Co innego seniorzy.

Telewizja dziś i 10 lat temu. Wśród młodych popularność tego medium spadła. Co ze starszymi widzami? [1]

HBO MAX – filmowe i serialowe premiery na drugą połowę sierpnia 2022. Ostry dyżur: sezony 7-10 oraz Jackass Forever

Badania Ofcomu, brytyjskiego organu regulacyjnego ds. nadawców wskazały, że jeśli chodzi o konsumpcję telewizji, to mamy do czynienia z rosnącą “luką pokoleniową”. Okazało się bowiem, że osoby w wieku od 16 do 24 lat spędzają obecnie na oglądaniu telewizji średnio 53 minuty dziennie (co oznacza spadek aż o 2/3 w ciągu ostatnich dziesięciu lat), podczas gdy osoby w wieku powyżej 65 lat spędzają z telewizją już niemal sześć godzin dziennie (nieco dłużej niż w 2012 roku). Z tego też względu mogą narastać różnice pokoleniowe (światopoglądowe, polityczne itp.), jednak ów niewdzięczny temat zostawmy do analizy mediom innym, niż nasze.

Telewizja dziś i 10 lat temu. Wśród młodych popularność tego medium spadła. Co ze starszymi widzami? [2]

Disney+ – premierowe filmy i seriale na sierpień 2022. Predator: Prey (2022), serial Mecenas She-Hulk oraz Buzz Astral

My wróćmy raczej do wspomnianego już VOD. Jak bowiem zbadał brytyjski Ofcom, aż dziewięciu na dziesięć Brytyjczyków w wieku 18-24 lat przyznaje, że ponad telewizję wybiera właśnie usługi streamingowe takie jak Netflix czy Disney+. Raport Ofcomu zdradza ponadto, że jeden na pięć domów w Wielkiej Brytanii ma dostęp do przynajmniej jednej z popularnych usług VOD. Coraz więcej gospodarstw domowych korzysta także nie z jednej, a z kilku takich platform na raz.

Źródło: TechSpot

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJohn van den Brom: Nasz awans do fazy grupowej pokaże wszystkim w Polsce i w Poznaniu, że cały czas żyjemy
Następny artykułDwa podwórka w centrum Świdnicy zostaną przebudowane za 10 mln złotych. Ruszyły prace [FOTO]