A A+ A++

Aby skorzystać z usługi Teleporady należy umówić się na konsultację online przez stronę internetową https://pacjent.gov.pl/teleporada. W formularzu należy podać adres e-mail, na który pacjent otrzyma wiadomość zwrotną z instrukcją jak połączyć się z lekarzem albo pielęgniarką poprzez komputer stacjonarny, laptop lub telefon. Urządzenie, przez które prowadzona będzie rozmowa wideo musi mieć głośniki, kamerę oraz mikrofon.

Usługa powstała na zlecenie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ). Wykorzystywana jest przez pracowników medycznych, którzy z różnych przyczyn nie mogą przyjmować pacjentów w swoich gabinetach. Obsługuje pacjentów, którzy przez ograniczenia spowodowane pandemią koronawirusa nie mogą skorzystać z konsultacji medycznej w tradycyjnej formie.

Jak podkreśla wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński, epidemia koronawirusa pokazała, jak „potrzebne jest rozwijanie elektronicznych usług w ochronie zdrowia”. „W sytuacji gdy powinniśmy ograniczać do minimum kontakty międzyludzkie, zdalny dostęp do porady lekarskiej jest kluczowym elementem budowania bezpieczeństwa zdrowotnego Polaków” – przekonuje.

„Chcemy, aby z e-zdrowia mógł korzystać każdy medyk i dlatego ruszyliśmy z Platformą Teleporada, która wymaga od lekarza lub pielęgniarki jedynie komputera z dostępem do internetu. Poprawimy dzięki temu dostęp do opieki zdrowotnej i pokażemy, jak może wyglądać współpraca sektora publicznego z prywatnym na rzecz realizacji ważnych celów społecznych” – podkreślił wiceminister zdrowia.

Zespół Chmury Krajowej opracował rozwiązanie w rekordowo krótkim czasie. Pierwsza wersja została udostępniona do użytku w zaledwie dwa tygodnie od rozpoczęcia projektu.

„Teleporada jest doskonałym przykładem tego, jak zwinnie i elastycznie można tworzyć nowe rozwiązania wykorzystując możliwości technologii chmurowej. Stale pracujemy nad rozwojem kolejnych funkcji systemu tak, aby coraz pełniej odpowiadał na potrzeby zarówno pracowników medycznych, pacjentów, jak i systemu ochrony zdrowia” – powiedział Michał Potoczek, prezes Operatora Chmury Krajowej.

Poza rejestracją pacjentów, powiadamianiem przez email i SMS o kolejnych etapach procesu oraz samą konsultacją w formie wideorozmowy, system ma też możliwość analizy danych i tworzenia raportów. Śledzi kolejkę zgłoszeń, podaje czasy oczekiwania i obsługi pacjentów, liczbę zalogowanych pracowników medycznych oraz udzielonych przez nich konsultacji. Dzięki przypisaniu zgłoszeń do lokalizacji może również w przyszłości pomagać we wczesnym wykrywaniu kolejnych ognisk choroby. Dane zbierane do raportów są zanonimizowane, w celu ochrony informacji poufnych.

„Teleporada w formie rozmowy wideo, poprzedzona rejestracją online, jest kolejnym rozwiązaniem, które oddajemy pacjentom, aby ułatwić im dostęp do opieki medycznej w czasie epidemii. W marcu uruchomiliśmy na portalu pacjent.gov.pl chatbot, który odpowiada na pytania dotyczące koronawirusa, a na początku kwietnia wirtualne narzędzie, pozwalające ocenić prawdopodobieństwo zakażenia się wirusem. Wszystkie te rozwiązania eliminują konieczność bezpośredniego kontaktu pacjenta z pracownikiem medycznym” – mówi Wiktor Rynowiecki, dyrektor Pionu Kluczowych Systemów Ochrony Zdrowia w CSIOZ.

Chmura Krajowa to spółka technologiczna powołana przez PKO Bank Polski i Polski Fundusz Rozwoju. Jest obecnie najbardziej wyspecjalizowanym dostawcą rozwiązań chmury obliczeniowej na polskim rynku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW starym kinie
Następny artykułNBA: Griffin gotowy do powrotu!