A A+ A++

W dzisiejszych czasach zabieganie o klienta opiera się coraz bardziej na zaspokajaniu jego potrzeb emocjonalnych. Współczesny konsument musi być pewny swojego wyboru, dlatego decydując się na konkretny produkt czy usługę, kieruje się głównie odczuciami i poziomem satysfakcji emocjonalnej, który ten produkt czy usługa mają za zadanie mu zapewnić. Suma wszystkich przeżyć, problemów i możliwości, których klient doświadcza podczas korzystania z produktu czy usługi nazywa się Customer Experience (CX).

Ostatnie 12 miesięcy mocno wpłynęło na doświadczenia klientów. W związku z koniecznością pozostawania w domu, zamknięciem stacjonarnych punktów sprzedaży i dynamicznym rozwojem e-commerce, rynek konsumencki uległ znaczącym zmianom. To sprawiło, że funkcja obsługi klienta we wszystkich typach organizacji została poddana surowym testom.

Krytyczny okazał się związek pomiędzy doświadczeniem pracownika (EX) a doświadczeniem klienta (CX) – są to faktycznie dwie strony równania: jeżeli EX jest dobre, dobry będzie CX. Dbałość o doświadczenia pracowników jest jedną z najważniejszych kwestii dla sprawnej obsługi klientów.

– Usługi w chmurze, oferowane przez firmę Lexmark otwierają całą gamę możliwości w zakresie optymalizacji drukowania w każdym środowisku druku — od małych firm do dużych przedsiębiorstw. – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager w Lexmark Polska – Pozwalają one odciążyć infrastrukturę, konfigurować i analizować środowisko drukowania oraz zarządzać nim w celu zachowania spójności i bezpieczeństwa, kontroli kosztów, ułatwienia i ulepszenia doświadczenia użytkowników.

Jaki wpływ mają nowoczesne technologie na doświadczenie pracowników?

W przypadku firm zorientowanych na klienta, dążenie do pozytywnej obsługi klienta jest jednym z ich kluczowych powodów stojących za inicjatywą cyfrowej transformacji. Według badania IDC od 2019 roku „Digital Transformation Executive Sentiment Survey”*, średnio 3,7% przychodów przedsiębiorstwa wydawanych jest na działania związane z transformacją cyfrową, których celem jest optymalizacja operacyjna i innowacje w celu uzyskania większej elastyczności i usprawnienie doświadczenia klienta.

Urządzenia hostowane w chmurze z obsługą IoT zapewniają szereg korzyści biznesowych. Obejmują one między innymi nieprzerwany czas pracy bez przestojów – co oznacza, że pracownicy są zawsze w stanie efektywnie wykonywać swoją pracę. W ten sposób cyfryzacja maksymalizuje sprawność procesów, ogranicza liczbę popełnianych błędów i zwiększa produktywność.

Infrastruktura druku nowej generacji jako platforma usługowa jest doskonałym przykładem technologii używanej przez pracowników codziennie, która wykorzystuje technologie chmurowe i IoT, aby zapewnić optymalizację operacyjną. Tym samym uzyskać lepsze wrażenia pracowników i – co za tym idzie – usprawnić doświadczenia klientów.

Poza tym rozwiązania w chmurze pozwalają na znaczne ograniczenie ilości wyjazdów serwisowych i wykonywanie części konserwacji i serwisowania w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki temu specjalista, świadczący usługi serwisowe nie musi tak często udawać się na miejsce, co jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek.

Kolejną korzyścią jest elastyczność, zwłaszcza jeśli chodzi o pojemność chmury, którą da się skalować w górę lub w dół w zależności od wymagań biznesowych takich jak sezonowe zmiany nawyków kupujących lub nagle wygrywanie nowych projektów biznesowych, które potrwa tylko kilka miesięcy, bez konieczności dokonywania kosztownych zmian w serwerach i sieciach, które normalnie zakłócałyby codzienną pracę zespołu.

Na koniec, chmura i Internet rzeczy zmniejszają obciążenie zespołów IT, dzięki czemu mogą one skupić się na dostarczaniu rozwiązań i doświadczeń, które zwiększają produktywność i ułatwiają pracę pracowników, co dodatkowo usprawnia EX.

Ulepszony EX odgrywa dużą rolę w dostarczaniu lepszego CX. Przedsiębiorstwa, które dbają o doświadczenia swoich pracowników i dostarczają im rozwiązania technologiczne, które wykorzystują zalety technologii cyfrowej, zyskują bardziej zadowoloną i produktywną siłę roboczą, która jest zdolna i zmotywowana do dostarczania lepszej obsługi klienta.

Źródło: Lexmark

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNapad na stację paliw w Kostrzynie nad Odrą: Podejrzewani są w rękach policji
Następny artykułUkraina mobilizuje obronę terytorialną