A A+ A++

Jak sytuacja się rozwija, najlepiej widać w Microsofcie, który tradycyjnie był najmocniej zakotwiczony w biurowej pracy, i to nie tylko pakietami Office. Z tego też względu wnikliwie bada ten rynek co roku, raportując o jego zmianach. Dzięki temu także my wiemy, że 53 proc. pracowników bardziej niż przed pandemią jest skłonnych do przedkładania zdrowia i dobrego samopoczucia nad pracę. Z drugiej strony połowa firm wymaga już pracy osobistej w pełnym wymiarze godzin lub planuje to w tym roku, a przeciętny użytkownik Teams na spotkaniach spędza 2,5 razy więcej czasu niż na początku pandemii. Najważniejsze jednak, że 63 proc. pracowników liniowych jest naprawdę pozytywnie nastawionych do możliwości pracy, jakie stwarza technologia. To znaczący zwrot, bo przez ostatnie lata raczej bali się, że na ich miejsce pracy dybią roboty i sztuczna inteligencja. Ich zdaniem technologia może przede wszystkim pomóc w organizacji zespołu, wprowadzać nowych członków do ekipy, automatyzować powtarzalne zadania, a także aktualizować zadania w czasie rzeczywistym i zarządzać terminami. IT zajmuje również wysokie miejsce na liście czynników, które mogą pomóc zmniejszyć stres związany z pracą.

Sprawa robi się więc bardzo poważna i tak do zagadnienia podchodzi sam Microsoft, który w tym roku trafił do pierwszej dziesiątki rankingu Most Innovative Companies, przygotowywanego przez Fast Company, właśnie za wykorzystanie danych o tym, jak pracujemy, aby tworzyć nowe funkcje produktów. Tworzy m.in. środowisko „wirtualnych dojazdów”, które ma pomóc pracownikom zdalnym w bardziej świadomym przygotowywaniu się i odprężaniu w pracy. Pod tym względem ciekawe jest pokłosie badania grupy Human Factors Engineering, która przy użyciu przenośnych, zakładanych na głowę elektroencefalogramów analizowała aktywność mózgu i doszła do przekonania, że między spotkaniami konieczne jest … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCyfrowi suflerzy. Platformy LCDP
Następny artykułHybrydowy detal. Integracja przestrzeni handlowej