Team Rosberg prowadził Rene Rasta do każdego ze zwycięstw w mistrzostwach DTM w latach 2017-2020 i był zwycięzcą wyścigu w zeszłorocznych mistrzostwach z Nico Mullerem w Portimao.
Podobnie jak wszystkie zespoły DTM, zeszłej jesieni Team Rosberg stanął w obliczu niepewności, kiedy stało się jasne, że promotor serii ITR prowadził rozmowy z ADAC, które ostatecznie doprowadziły do sprzedaży praw do marki.
Dopiero w grudniu, dwa miesiące po zakończeniu sezonu, ADAC potwierdziło, że mistrzostwa będą kontynuowane w 2023 roku, co oznacza, że zespoły mają opóźnienia w planowaniu nowego sezonu.
Szef Team Rosberg, Kimmo Limatainen, powiedział w grudniu, że sytuacja „nie jest idealna”, ale przyznał, że zachęcił go opóźniony start sezonu w Oschersleben w dniach 26-28 maja, ponieważ da to ekipie trochę czasu na uporządkowanie pewnych spraw.
Jednak w wydanym dziś oświadczeniu zespół ujawnił, że nie był w stanie uzyskać pożądanego poziomu wsparcia, aby kontynuować wyścigi w DTM w konkurencyjny i ekonomicznie uzasadniony sposób.
– Nie chcemy tylko brać udziału. Chcemy wygrywać wyścigi i tytuły. To pozostaje naszą ambicją. Do tego potrzebne jest wsparcie, którego niestety nie byliśmy w stanie uzyskać przed upływem terminu rejestracji na początku lutego. Dlatego wejście nie miało dla nas sensu. Naprawdę tego żałuję, ponieważ uważam, że mielibyśmy duże szanse na czołowe lokaty. Nasz rozwój w ostatnich latach i nasza praca przez zimę z pewnością napawały mnie dużym optymizmem – powiedział Liimatainen.
Liimatainen powiedział w rozmowie z Autosportem, że planuje kontynuować współpracę z Audi w tym roku, ponieważ reprezentował markę nieprzerwanie od 2006 roku. Wcześniej ścigał się z Oplem w latach 1995-96 i Mercedesem w latach 2000-2004.
Team Rosberg miał już przed sobą perspektywę rywalizacji bez Nico Mullera, który odszedł z Audi, aby dołączyć do programu Peugeota w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Inny zwycięzca wyścigu DTM, Kelvin van der Linde, również opuścił Audi, co ujawniono dziś po prezentacji listy kierowców fabrycznych tej marki.
Liimatainen powiedział, że zespół bada obecnie możliwe obszary działalności w wyścigach GT na ten sezon, dodając, że powrót do DTM również nie jest wykluczony. Zespół będzie kontynuował rywalizację w terenowych mistrzostwach Extreme E w niezmienionym duecie, złożonym z Johana Kristofferssona i Mikaeli Ahlin-Kottulinsky.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS