Chociaż 2022 rok przyniósł wiele ułatwień w podróżowaniu, to nie należał również do najłatwiejszych. Skutki popandemiczne i szalejąca inflacja sprawiły, że wielu z nas musiało zacisnąć pasa. Jednak Polacy nie rezygnowali z wyjazdów i tłumnie odwiedzali wybrane lokalizacje. Które z nich cieszyły się największą popularnością?
Najpopularniejsze kierunki wśród Polaków
Kiwi.com to czeska wyszukiwarka połączeń umożliwiająca rezerwacje biletów lotniczych w najkorzystniejszych cenach. Firma przygotowała raport na bazie danych od 1 stycznia do 1 grudnia 2022 roku i sprawdziła m.in. gdzie oraz za ile podróżowaliśmy w minionych miesiącach.
Największą popularnością wśród Polaków cieszyły się urlopy w stylu dolce vita. Najczęściej wypoczywaliśmy wśród włoskich uliczek, czy korzystając ze sjesty w hiszpańskich miejscowościach. Często wyjeżdżaliśmy również do Francji, Norwegii, Irlandii Północnej i Wielkiej Brytanii. Tym razem z grona najpopularniejszych kierunków wypadła Ukraina ze względu na trwającą tam wojnę.
Które europejskie miasta najbardziej zachwyciły naszych rodaków? Okazało się, że w 2022 roku równych sobie nie miał Londyn. Tuż za nim znalazły się Barcelona, Mediolan, Sztokholm oraz Oslo. Jak pokazują prognozy, sytuacja wiele nie zmieni się również w przyszłym roku. Na ten moment wśród kierunków na 2023 rok królują Londyn, Paryż, Rzym, Barcelona i Mediolan.
Tyle płaciliśmy za bilety w 2022 roku
Polacy najczęściej podróżowali z lotnisk: Kraków-Balice, Chopina w Warszawie, Warszawa-Modlin oraz Katowice-Pyrzowice. Największą popularnością cieszyły się loty krótkodystansowe, które były tańsze niż w 2019 roku. Średnia cena za bilet wynosiła 331, czyli o 70 zł mniej niż przed pandemią.
Większy popyt i wyższa cena paliwa skutkują droższymi biletami, zwłaszcza na długich trasach. Krótsze loty są mniej dotknięte, ponieważ paliwo stanowi mniejszą część kosztu biletu. W przypadku dłuższych lotów większość kosztów biletu dotyczy paliwa, dlatego też różnica w cenie staje się widoczna
– wytłumaczyła Eliška Reznícek Dockalová, Director of Customer Experience w Kiwi.com cytowana przez portal wprost.pl.
Więcej informacji na temat aktualnych wydarzeń znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS