A A+ A++

Celem kreatywnej kampanii jest podniesienie świadomości odbiorców na temat męskiej przemocy wobec kobiet oraz uczynienie festiwali i koncertów bezpieczniejszym miejscem.

Statystyki pokazują, że dwie na pięć kobiet doświadczyło molestowania seksualnego na koncertach i festiwalach (YouGov 2018 study). Problem ten postanowiła poruszyć agencja kreatywna Wunderman Thompson, współpracując z organizacją Białej Wstążki w Wielkiej Brytanii.

W najnowszej kampanii społecznej Wunderman Thompson wspiera White Ribbon UK – organizację działająca przeciwko przemocy wobec kobiet. Dzięki współpracy stworzono serię kreatywnych plakatów skupiających się na bezpieczeństwie dziewczyn i kobiet, które uczestniczą w festiwalach, koncertach i imprezach w klubach muzycznych.

Kampania wykorzystuje popularny design festiwalowych plakatów, by przekazać informacje na temat problemu, z jakim mierzy się wiele kobiet uczestniczących w wydarzeniach muzycznych na żywo. Plakaty na pierwszy rzut oka stanowią reklamę wydarzenia muzycznego, jednak w rzeczywistości są to treści, które ujawniają skalę przemocy wobec kobiet i wskazują, w jaki sposób mężczyźni mogą być kluczową częścią rozwiązania tego problemu.

Nagłówki stanowią nazwy festiwali lub tytuły koncertów: „Assault on the Dancefloor”, „Blind Eye Weekender” i „Summertime Silence”, zwracające uwagę na takie kwestie, jak napaść seksualna, nękanie czy catcalling.

zdj.: thedrum.com

Akcja ma trafić w głównej mierze do męskiego grona odbiorców, by uświadomić, że mężczyźni muszą zmienić swoje zachowanie, aby festiwale i koncerty stały się bezpieczniejszymi przestrzeniami dla kobiet.

– Chodzi o to, że przedstawione na plakatach wydarzenia na żywo nie są tymi, których kobiety powinny doświadczać. Zachęcając mężczyzn do złożenia obietnicy Białej Wstążki, możemy zacząć zapobiegać męskiej przemocy wobec kobiet podczas wydarzeń na żywo – czytamy na stronie organizacji White Ribbon UK.

Aby rozpowszechnić akcję, Wunderman Thompson i White Ribbon UK nawiązały współpracę z The O2. Dzięki temu możliwe jest prowadzenie kampanii za pośrednictwem kanałów OOH czy  mediów społecznościowych The O2. W akcję zaangażował się także klub nocny Fabric, który będzie rozpowszechniał przesłanie kampanii w swoim klubie, kanałach w social mediach i materiałach promocyjnych.

– Ostatecznie przemoc wobec kobiet zakończy się tylko wtedy, gdy mężczyźni wezmą odpowiedzialność za własne zachowanie i będą również gotowi zgłaszać nękanie i obraźliwe zachowanie, gdy je zobaczą. Cieszymy się, że O2 Arena i Fabric wspierają nas w przekazywaniu tej ważnej wiadomości. Kobiety muszą mieć możliwość świetnego spędzania czasu, gdy chodzą do klubów, lokali i na festiwale bez obawy przed nękaniem lub przemocą – mówi Anthea Sully, dyrektor naczelny White Ribbon UK

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZłoty zyskuje dzięki sentymentowi, czeka na inflację
Następny artykułNowy serwis streamingowy i VOD Polsatu