Dzisiaj, 15 maja (09:23)
Są na rynku wtórnym takie samochody, których lepiej unikać. Chyba że lubi się częste wizyty u mechanika.
Ranking najbardziej awaryjnych samochodów przygotował największy producent oprogramowania warsztatowego na świecie – Autodata. Zestawienie bazuje na danych pochodzących z 22 krajów. Oprócz wielu należących do Unii Europejskiej w rankingu znalazły się jeszcze:
- Australia,
- Irlandia,
- Nowa Zelandia,
- Norwegia,
- Rosja,
- Turcja,
- Wielka Brytania,
- Stany Zjednoczone,
- Szwajcaria.
W skali wszystkich sklasyfikowanych w rankingu krajów najczęściej serwisowaną i naprawianą marką pozostaje zwycięzca z 2020 roku – Ford. 10,93 proc. wszystkich zapytań o dane w aplikacji online Autodata dotyczyło modeli tego właśnie producenta.
Ogromnym powodzeniem cieszy się też Volkswagen (10,44 proc. wszystkich zapytań), który jest najczęściej serwisowaną marką w aż 13 z 21 analizowanych krajów.
W skali wszystkich omawianych w raporcie krajów w ostatnich 12 miesiącach najczęściej serwisowanymi rocznikami były 2012 i 2015, natomiast w rankingu top 10 najnowszym i najstarszym rocznikiem były odpowiednio: 2017 i 2010.Pierwsza dziesiątka najczęściej serwisowanych aut (dane zbiorcze z 22 krajów) w 2020 prezentuje się następująco:
- Opel Corsa D – (S07)
- Fiat 500/500C – (07-)
- Ford Fiesta – (‘13)
- Nissan Qashqai – (J11) (14-21)
- Volkswagen Golf VII – (12-17)
- Opel Astra J – (P10)
- Ford Focus – (‘04/’08)
- Ford Fiesta – (‘08)
- BMW serii 3 E90/91/92/93 – (05-14)
- Nissan – Qashqai/Qashqai+2 – (J10)
Najczęściej serwisowane samochody w PolsceOczywiście ranking opracowany przez Autodatę nie sposób traktować jako wyznacznik usterkowości poszczególnych modeli. Świadczy on raczej o ich popularności i zachowaniach konsumentów.
Przykładowo – dziesiąte miejsce na liście najczęściej serwisowanych i naprawianych aut w Polsce zajmuje jeden z wieloletnich liderów sprzedaży nowych samochodów – Skoda Octavia. Co ciekawe – w zestawieniu nie znalazły się jednak równie popularne w ostatnich latach Toyoty Yaris czy Corolla. Czy oznacza to, że samochód z Mlada Boleslav zdecydowanie odstaje jakością od modeli japońskich? Tego wykluczyć nie można, ale mając wgląd w ogół rynku obstajemy raczej przy tym, że klienci Skody szybciej rezygnują z serwisowania swoich pojazdów w ASO.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS