08.02.2021r. 20:31
ak podkreśla prezes PGE Obrót Robert Choma, zapewnienie klientom dostępu do zielonej energii to jeden z elementów nowej strategii Grupy PGE i jeden głównych kierunków rozwoju portfolio produktowego sprzedawcy.
Z kolei strategicznym celem PepsiCo jest osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2040 r. Stosowanie energii elektrycznej z OZE i innych rozwiązań ograniczających emisje CO2 to droga ku zminimalizowaniu wpływu na środowisko i zapobiegnięciu dalszym negatywnym zmianom klimatu – mówi prezes PepsiCo Polska Michał Jaszczyk.
W Polsce PepsiCo, oprócz korzystania w 100 proc. z energii elektrycznej z OZE, buduje własne instalacje, np. PV na dachu nowego magazynu w Mszczonowie. Fotowoltaika zasila także nową linię do produkcji napojów w puszkach w Michrowie.
Wśród innych klientów PGE Obrót kupujących znaczące wolumeny zielonej energii są m.in.: LG Chem, Grupa Żywiec, Cemex Polska, NSK Bearings, CAN-PACK, CP-Glass czy BSH.
W 2020 r. Tauron sprzedał w ramach tego produktu ponad dwa razy więcej energii z OZE niż w roku 2019 – poinformowała PAP spółka. Na przykład Lotte Wedel zakontraktował na lata 2020-2023 ponad 51 GWh energii elektrycznej. Umożliwi to pokrycie całkowitego zapotrzebowania energetycznego zakładu Wedla na warszawskiej Pradze. Wedel skorzystał z możliwości wyboru rodzaju odnawialnego źródła i postawił na energię elektryczną z farm wiatrowych.
Z kolei Santander Bank Polska zakontraktował zieloną energię z elektrowni wodnych Taurona do 538 punktów poboru – oddziałów banku i centrów wspierania biznesu. Trzeci rok z oferty Taurona korzysta fabryka Panasonic Energy Poland.
Czytaj również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS