Dlaczego remontując skrzyżowanie nie poszerzono go i nie zrobiono go w pełni bezkolizyjnego, z osobnymi pasami dla każdego kierunku? – pyta czytelnik w e-mailu przesłanym na adres naszej redakcji, z prośbą o odpowiedź. Pytania czytelnika przesłaliśmy do rzecznika UM Tarnobrzeg, Wojciecha Lisa.
1. Dlaczego remontując skrzyżowanie nie poszerzono go i nie zrobiono go w pełni bezkolizyjnego, z osobnymi pasami dla każdego kierunku?
Rzecznik UM Tarnobrzeg, Wojciech Lis: W ramach dofinansowania ze środków rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Finansów była możliwość zgłoszenia jedynie remontu drogi wojewódzkiej.
Remont drogi polegać może jedynie na wykonaniu w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego przy dopuszczeniu zastosowania wyrobów budowlanych innych niż w stanie pierwotnym. Dlatego też do dofinansowania zgłoszony został remont drogi bez zmiany jej parametrów technicznych.
W ramach zadania zmieniony został program sygnalizacji świetlnej dostosowany do istniejącej geometrii skrzyżowania i natężenia ruchu. Wprowadzona sygnalizacja świetna poprawiła bezpieczeństwo ruchu, zapewniła wymaganą przepustowość oraz minimalizację strat czasu dla pojazdów opuszczających skrzyżowanie.
2. Dlaczego studzienki ściekowe i kanały zostały obniżone względem drogi, czyli już od początku nie zlicowane z nawierzchnią ( jedzie się jak po dziurach)?
Rzecznik UM Tarnobrzeg, Wojciech Lis: Wszystkie studzienki i wpusty zlokalizowane w jezdni zostały dostosowane do istniejącego poziomu drogi.
3. Dlaczego odcinek skrzyżowania Wyszyńskiego-Zwierzyniecka wymaga przejechania przez hopkę na skrzyżowaniu, podobnie jak ma to miejsce na przejeździe z Wyspiańskiego na Moniuszki. Nie rozumiem czemu nie da się wypoziomować tego do poziomu, którego nie czuć przy przepisowej prędkości 50km/h.?
Rzecznik UM Tarnobrzeg, Wojciech Lis: Remont drogi na wskazanym odcinku został zaprojektowany i wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami.
foto: archiwum
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS