Ze względów bezpieczeństwa zaplanowana na środę 8 kwietnia nadzwyczajna sesja Rady Miasta Tarnobrzega została odwołana. Z tego samego powodu kolejne sesje będą odbywać się zdalnie.
W trakcie środowej sesji RM radni mieli zatwierdzić przekazanie dla szpitala kwoty 810 tys. zł (150 tys. zł dotacja + 660 tys. zł na zakup respiratorów: zmiany w budzecie-1). Odwołanie obrad nie oznacza jednak że pieniądze te nie dotrą do szpitala, odpowiednie uprawnienia dzięki tzw. tarczy antykryzysowej uzyskał bowiem prezydent miasta. Ta sama ustawa umożliwia m.in. organizowanie zdalnych sesji.
– Na razie nie będziemy musieli zmieniać Statutu Miasta ponieważ będziemy działać w oparciu o ustawę z dnia 31 marca br, tzw. o tarczę antykrysyzową i w oparciu o artykuł 15 zzx który daje nam takie możliwości – wyjaśnia w rozmowie z NW24.pl Bogusław Potański, przewodniczący Rady Miasta Tarnobrzega.
– Możemy obradować zwołując sesje, ale nie chcemy zwoływać takich sesji, w których radni fizycznie mieliby uczestniczyć, ponieważ nie chcemy kogokolwiek narażać na skutki tego wirusa. Możemy zwoływać sesje zdalne tzw. korespondencyjne bądź tzw. e-sesje i właśnie w tym kierunku będziemy iść – dodaje.
Zanim jednak obrady będą w formie on-line, gmina musi kupić niezbędny sprzęt.
– W tej chwili jesteśmy na etapie uzgodnień dotyczących zakupu sprzętu. Wiadomo, że obecnie jest bardzo dużo chętnych, więc troszeczkę się to nam wydłużyło, ale mam nadzieję, że końcem kwietnia a najpóźniej początkiem maja takie sesje będziemy robić – tłumaczy B. Potański.
– Do czasu zwołania sesji, pan prezydent będzie mógł przeprowadzać te transakcje lub przesunięcia budżetowe w ramach tej ustawy. Jak już będziemy mieli ten sprzęt to wówczas również bazując na tej ustawie, będziemy to zatwierdzać poprzez uchwały. Na pewno radni się nie sprzeciwią, bo to wszystko to są cele szczytne – dodaje.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS