A A+ A++

Najczęściej zadawane pytania o tarczą antykryzysową dotyczą pożyczki, ochrony miejsc pracy i dofinansowania części kosztów wynagrodzeń oraz składek na ubezpieczenie społeczne.

Część form wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej została przekazana do realizacji powiatowym oraz wojewódzkim urzędom pracy. Oto najczęściej zadawane pytania w ostatnim czasie przez klientów Zielonej Linii.

Pożyczka

1. Czy mikroprzedsiębiorca, zatrudniający pracowników na podstawie umowy zlecenie może skorzystać z pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej?

Tak, zgodnie z nowelizacją ustawy, mikropożyczka kierowana jest również do przedsiębiorców niezatrudniających pracowników lub zatrudniających na podstawie umowy zlecenie.

2. Jakie warunki należy spełnić, aby pożyczka mogła być umorzona?

Pożyczka wraz z odsetkami na wniosek mikroprzedsiębiorcy podlega umorzeniu, pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca ten przez okres 3 miesięcy od dnia jej udzielenia będzie dalej prowadził działalność gospodarczą.

Polecamy: INFORLEX Twój Biznes Jak w praktyce korzystać z tarczy antykryzysowej Zamów już od 98 zł

3. Czy umowę pożyczki wysyłaną przez system praca.gov.pl należy podpisać odręcznie i załączyć do wniosku?

Nie, nie ma takiej potrzeby. Umowa pożyczki wraz z innymi wymaganymi załącznikami jest częścią wniosku i wraz z nim jest podpisywana profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Przedsiębiorca, składając wniosek online nie powinien podpisywać go odręcznie.

4. Zalegam z opłatami ZUS. Czy dyskwalifikuje mnie to przy ubieganiu się o pożyczkę dla mikroprzedsiębiorców?

Pożyczka może być udzielona mikroprzedsiębiorcy, który ma trudności z opłacaniem składek ZUS. Kwestie związane z niezaleganiem przedsiębiorcy w opłacaniu składek ZUS nie dotyczą pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.

5. Jaki jest okres spłaty pożyczki dla mikroprzesiębiorców?

Okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, z karencją w spłacie kapitału wraz z odsetkami przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.

Zobacz również:

6. Na co należy przeznaczyć środki otrzymane w ramach pożyczki?

Pożyczka może być przeznaczona na pokrycie wszelkich kosztów bieżących związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

7. Czy rolnik może wnioskować o pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy?

Tak, jeśli rolnik (podmiot prowadzący działalność rolniczą) posiada wpis do CEIDG lub KRS, to może w związku z działalnością objętą tym wpisem  ubiegać się o pożyczkę.

8. Czy wspólnicy spółki cywilnej składają wniosek o pożyczkę jako jedno przedsiębiorstwo, czy każdy z członków spółki osobno?

Każdy wspólnik spółki cywilnej jest „osobnym” przedsiębiorcą. Dlatego to nie spółka powinna składać wniosek o pożyczkę, a poszczególni wspólnicy w spółce cywilnej w związku ze swoją działalnością gospodarczą.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSezon na działce – pomocna „sąsiedzka czujność”
Następny artykułKrasnystaw: Pijany wjechał w drzewo