Torba na zbiornik z tanklockiem – bez wątpienia to rozwiązanie ma zalety. Żeby daleko nie szukać: zdjęcie czy założenie tankbaga na swoje miejsce trwa dosłownie sekundę. Trzeba jednak dodać, że pierwszy montaż elementów systemu zajmuje dobre 20 minut. Szybki montaż/demontaż torby docenisz podczas tankowania, jak również podczas jazdy po mieście kiedy nie chcesz zostawiać torby z zawartością na motocyklu.
Niestety tanklock ma również wady. Choćby tę, że można go zastosować tylko wtedy, gdy torba jest duża. Ponadto patent z tego typu mocowaniem słabo sprawdza się, gdy wybierzesz się na przejażdżkę w teren.
Przetestowaliśmy 8 tankbagów mocowanych pięcioma rodzajami tanklocków. Dzięki temu wiemy, że trzeba zwrócić uwagę na wybór pierścienia, tak aby był dopasowany do konkretnej marki i modelu motocykla oraz wybór torby. Po zamontowaniu sprawdź, czy torba nie przeszkadza podczas jazdy, a przede wszystkim czy nie ogranicza ruchu kierownicą, nie zasłania zegarów, nie opiera się o ramiona albo nie gniecie w klatę.
Trzej producenci z tego testu – Givi, IXS i Kappa – zdecydowali się na ten sam system mocowania. SW Motech oprócz pierścienia Pro wystawił też do walki współpracujący z produktami Vanucci pierścień Evo.
Jak wypady one w porównaniu z trzema pozostałymi systemami i jakie różnice w obsłudze toreb wyszły na światło dzienne? Czytaj dalej.
Zobacz również: na co zwrócić uwagę kupując turystyczne ciuchy na motocykl?
Tak testowaliśmy |
|
Na ocenę końcową złożyły się noty za pięć kryteriów. Zaczęliśmy od oceny łatwości montażu pierścienia do zbiornika paliwa, za co maksimum wynosiło 20 punktów. W ramach tego kryterium ocenialiśmy czas potrzebny do montażu, jego trudność oraz przejrzystość instrukcji. Drugie kryterium: jakość wykonania pakietu (maks. 15 punktów). Trzecie kryterium to łatwość/trudność obsługi torby i działanie mechanizmu tanklocka. Mocowania, różne schowki i dodatkowe gadżety czy łatwość noszenia mogły przynieść do 25 punktów. Punkty za pakowność (maks. 20) zależały przede wszystkim nie od wielkości tankbaga, lecz od kształtu torby i możliwości powiększenia jej pojemności. Ostatnie punkty (maks. 20) można było zdobyć podczas jazdy po górskich drogach. Tu ocenialiśmy, czy, a jeśli tak, to jak bardzo tankbag przeszkadza podczas jazdy (czyli czy dotyka rąk, klaty czy nóg), stabilność oraz czytelność mapy czy ekranu smartfona. Drugim elementem w ramach tego kryterium był test wodoszczelności. Deszcz zasymulowaliśmy w naszym redakcyjnym laboratorium, co dało 100-procentową powtarzalność warunków. |
Givi ST 605 B Tanklocked |
|
Importer: www.bikespace.pl Cena: 470 zł (torba), 69 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa); Pojemność 5 l; Mas:a 1,1 kg; Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy; Ochrona przeciwdeszczowa: pokrowiec z okienkiem, testy na wodoszczelność zaliczone; Wyposażenie: odpinane etui na telefon, małe odblaski po bokach, uchwyt do noszenia z gumowaną rączką, zamki błyskawiczne z możliwością zamknięcia na kłódkę, wyjmowana kieszeń na okulary, pasek na ramię, przelotka na kabel, schowek z siatką w klapie |
|
|
|
Fot. Studio fotograficzne MPS
|
|
Wniosek Świetny towarzysz podczas codziennej eksploatacji, do zamontowania pierścienia wystarczy przykręcenie go do zbiornika czterema śrubami i wpięcie tankbaga. Trochę przeszkadza brak możliwości zmiany pozycji torby. |
|
NASZA OCENA ●●●●● |
Hepco & Becker Royster |
|
Importer: hepco-becker.pl/ Cena: 750 zł (torba), 200 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa); Pojemność 5 do 8 l; Masa: 1,1 kg; Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy, wiertarka z odpowiedniej średnicy wiertłem; Ochrona przeciwdeszczowa: wodoszczelny worek wewnętrzny z zamknięciem roll-top; Wyposażenie: duże odblaski, uchwyt do noszenia , zamki błyskawiczne z możliwością zamknięcia na kłódkę, regulowana objętość, dwa schowki wewnętrzne w klapie, uszy na uchwyt telefonu (niedołączone) |
|
|
|
|
|
Wniosek Samodzielne wiercenie otworów (dzięki czemu możesz niemal dowolnie ustawić tankbag na zbiorniku) i wewnętrzny worek – te rozwiązania różnią Hepco & Beckera od pozostałych producentów. Wewnętrzny worek nie poraża szczelnością. |
|
NASZA OCENA ●●●● |
IXS Astor WARTO KUPIĆ |
|
Importer: www.dobresklepymotocyklowe.pl Cena: 314 zł (torba) + 70 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa); Pojemność 5 l; Masa: 0,7 kg; Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy; Ochrona przeciwdeszczowa: pokrowiec z okienkiem, testy na wodoszczelność zdane; Wyposażenie: okienko na smartfona, regulowana pojemność, przelotka na kabel, uchwyt do noszenia i pasek na ramię, zamki błyskawiczne z zamknięciem na kłódkę, odblaskowe szwy |
|
|
|
|
|
Wniosek Temu lekkiemu tankbagowi z systemem Givi dolega kilka chorób wieku dziecięcego. Jednak cena czyni cuda, więc można je wybaczyć. |
|
NASZA OCENA ●●●● |
Kappa RA 309 R Tanklock |
|
Importer www.bikespace.pl Cena 379 zł (torba), 59 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa); Pojemność 5 l; Masa 1 kg; Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy; Ochrona przeciwdeszczowa: pokrowiec z okienkiem, zdane oba testy na wodoszczelność Wyposażenie: zdejmowane etui na smartfona, odblaskowe lamówki, mała kieszeń zewnętrzna, zamki błyskawiczne z zamknięciem na kłódkę, dwie komory we wnętrzu, gumowany uchwyt do noszenia i pasek na ramię, przelotka na kabel |
|
|
|
|
|
Wniosek Ta pewnie mocowana torba ma wiele przydatnych detali i trzeba ją pochwalić za funkcjonalność. Drugie miejsce w tabeli wyników razem z Givi. Ten sam system mocowania, bardzo podobne wyposażenie. |
|
NASZA OCENA ●●●●● |
Oxford Q4R |
|
Importer: imready.eu Cena: 460 zł (torba), 80 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa); Pojemność 4 l; Masa: 1 kg; Ochrona przeciwdeszczowa: wodoszczelne szwy, braki w wodoszczelności; Wyposażenie: okienko na smartfona, osłona przeciwsłoneczna na telefon, odblaski, schowek na klucze, dzięki łatwo odpinanemu dnu może być zamontowana na zadupku, uchwyt do noszenia pokryty gumą, pasek na ramię, przelotka na kabel, pasek zabezpieczający na kierownicę |
|
|
|
|
|
Wniosek Pomysł zastosowania osłony przeciwsłonecznej to jeden z fajnych detali, które jednak nie zmieniają tego, że rozwiązanie wymaga kilku poprawek. Ochrona przed wodą to raczej nieporozumienie. |
|
NASZA OCENA ●●● |
Shad E10P |
|
Importer: www.wilmat.pl Cena: 300 zł (torba), 70 zł (piny na zbiornik paliwa z płytą); Pojemność 5 l; Masa: 1 kg; Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy, klucz torx; Ochrona przeciwdeszczowa: pokrowiec, zdane oba testy na wodoszczelność; Wyposażenie: przegródka na smartfona, we wnętrzu minikieszonka, przelotka na kabel, zamki błyskawiczne z zamknięciem na kłódkę, pasek zabezpieczający, uchwyt do noszenia i pasek na ramię |
|
|
|
|
|
Wniosek Torba jest wąska i można regulować jej położenie. System z pinami do mocowania, nawet jeśli wygląda na stabilny, nie przekonał nas, bo płytą mocującą łatwo można porysować zbiornik. Torba poluzowała się przy niewielkim naporze powietrza. |
|
NASZA OCENA ●●● |
SW-Motech Pro Daypack ZWYCIĘZCA TESTU |
|
Importer: www.dobresklepymotocyklowe.pl Cena: 560 zł (torba), 140 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa); Pojemność 5 do 8 l; Masa: 1,1 kg; Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy; Ochrona przeciwdeszczowa: wodoszczelny pokrowiec, lekka nieszczelność po wypełnieniu wodą; Wyposażenie: regulowana pojemność, regulowana pozycja za pomocą plastikowej szyny, mocowania Molle, wewnątrz kieszeń z siatki, zamki błyskawiczne z zamknięciem na kłódkę, dwie przelotki na kable |
|
|
|
|
|
Wniosek Torba i pierścień z magnesami działają znakomicie. Drobne nieszczelności nie psują bardzo dobrego wrażenia. Stąd zwycięstwo w teście. |
|
NASZA OCENA ●●●●● |
Vanucci Evo |
|
Importer: moto-akcesoria.pl Cena: 539 zł (torba), 200 zł (pierścień mocowany do zbiornika paliwa); Pojemność 7 do 9 l (tak deklaruje producent; wydaje się mniejszy); Masa: 1 kg; Niezbędne przy montażu: klucz imbusowy, wiertło (dołączone do zestawu), wiertarka; Ochrona przeciwdeszczowa: wodoszczelny pokrowiec, lekko nieszczelny; Wyposażenie: regulowana pojemność, duży mapnik, dwie przelotki na kabel, wewnątrz kieszeń z siatki, zamki błyskawiczne z zamknięciem na kłódkę, uchwyt do noszenia, pasek na ramię |
|
|
|
|
|
Wniosek Tankbag Vanucci, korzystający z systemu SW-Motecha, zapunktował dzięki dowolnie wybieranej pozycji. Tak jak w przypadku Hepco & Beckera, wiercenie jest przekleństwem i błogosławieństwem. Niewielki przeciek wody to niepotrzebna wpadka. |
|
NASZA OCENA ●●●● |
Test tankbagów z tanklockiem – punktacja końcowa |
||||||||
Sposób montażu | Wykonanie | Obsługa | Pakowność | Podczas jazdy | Suma | Nasza ocena* | Cena (torba + pierścień) | |
Maks. liczba punktów | 20 | 15 | 25 | 20 | 20 | 100 | ||
SW-Motech | 16 | 15 | 22 | 17 | 17 | 87 | ●●●●● | 560+140 zł |
Givi | 18 | 14 | 21 | 17 | 15 | 85 | ●●●●● | 470 + 69 zł |
Kappa | 18 | 13 | 21 | 18 | 15 | 85 | ●●●●● | 379 +59 zł |
IXS | 18 | 12 | 20 | 14 | 16 | 80 | ●●●● | 314 + 70 zł |
Vanucci | 14 | 13 | 21 | 14 | 16 | 78 | ●●●● | 539 + 200 zł |
Hepco & Becker | 13 | 13 | 17 | 15 | 17 | 75 | ●●●● | 750 + 200 zł |
Shad | 14 | 10 | 15 | 12 | 18 | 69 | ●●● | 300 +70 zł |
Oxford | 17 | 10 | 18 | 15 | 8 | 68 | ●●● | 459 + 80 zł |
* – 5 czarnych kropek (100–85 pkt) = bardzo dobry; 4 kropki (84–70 pkt) = dobry; 3 kropki (69–55 pkt) = dostateczny; 2 kropki (54–40 pkt) = ostatecznie; 1 kropka (39 i mniej pkt) = nie! |
Test tankbagów z tanklockiem – podsumowanie
Wszystkie torby dobrze spełniają swoje zadanie. W leciutko nieszczelnym, ale mimo to zwycięskim SW-Motechu prawie wszystko funkcjonowało doskonale, a pierścień zatrzaskiwał się mocno.
W Shadzie, do którego zamontowania użyto sprytnych pinów, nie działały one tak jak powinny. Szkoda… System mocowania Givi, zastosowany w Kappie i IXS-ie, wylądował na drugim i trzecim miejscu.
Absolutnym hitem cenowym (314 zł) jest IXS, którego kupno uznaliśmy za dobry pomysł.
Na ceny w tabeli składa się kasa za torby i pierścienie. W każdym z przypadków oba elementy kupuje się osobno.
Zobacz również: test 9 kasków sportowo-turystycznych
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS