A A+ A++

W
zeszłym roku z Rosji do Turcji przyjechało 4,7 miliona turystów,
czyli 19 procent wszystkich gości. Dla Rosjan Turcja to jeden z
najczęściej wybieranych na zagraniczne wakacje kierunków, stąd
duże zainteresowanie tamtejszych mediów tureckim rynkiem
turystycznym. Jak podaje rosyjski portal branży turystycznej Ator
Vestnik, w tym roku koszt zakwaterowania w Turcji może wzrosnąć
wobec obecnych cen nawet o 30 procent, a w porównaniu z
zeszłorocznymi o 50 procent.

Czytaj więcej

Wszystko
spowodowane jest olbrzymimi podwyżkami taryf za energię elektryczną
i paliwo w Turcji, które nakręcają inflację i ogólną drożyznę.
Wzrost kosztów powoduje, że tureccy hotelarze wychodzą na ulice.

Prezes
Stowarzyszenia Hotelarzy w Bodrum Serdar Karcilioglu mówił w
rozmowie z tureckimi mediami, że ceny żywności kupowanej przez
hotele w styczniu były o 100 procent wyższe niż miesiąc
wcześniej.

Podniosły
się też 2,5-krotnie inne wydatki – rachunki za prąd i paliwo
oraz wynagrodzenia. Te ostatnie między innymi w wyniku decyzji
prezydenta Recepa Erdogana o podwyższeniu płacy minimalnej w
związku ze spadkiem wartości liry.

Według Tureckiej Agencji
Regulacji i Nadzoru Bankowego na grudzień 2021 r. łączne
zadłużenie tureckich hoteli z tytułu kredytów wynosiło 157,8
miliarda lir, o 49,4 procent więcej niż w grudniu 2021 roku, a
kwota przeterminowanego zadłużenia hoteli to 5,8 miliardów lir,
czyli o 11,5 procent.

Tureccy eksperci zauważają, że
obecny wzrost cen dotknął niewielkie obiekty, które głównie
przyjmują turystów krajowych. Prezes Stowarzyszenia Małych Hoteli
w Turcji Ertan Ustaoglu twierdzi, że przedsiębiorcy, aby przetrwać,
muszą podnieść ceny noclegów o co najmniej 40-50 procent. Według
Centralnego Banku Turcji, w styczniu 2022 roku średnia cena za noc w
hotelach w Antalyi, która wyniosła 614 lir, była większa o 78
procent w porównaniu z grudniem 2021 roku i o 137 procent,
porównując z rokiem 2020. Niektóre hotele w Turcji (na przykład
małe obiekty w Kapadocji czy w Stambule) już przestały przyjmować
gości, bo nie mogą podnieść cen tak bardzo, jak byłoby to
konieczne. Wolą je czasowo zamknąć.

Czytaj więcej

Spot reklamujący nową markę można zobaczyć na You Tubie

Przedstawiciele tureckiej branży,
z którymi rozmawiał Ator Vestnik, twierdzą, że nieunikniony jest
również wzrost cen wycieczek zorganizowanych. Co prawda hotelarze
przyjmują zapłatę od swoich kontrahentów w eu … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowstanie nowa fabryka baterii dla elektrycznych modeli Volvo i Polestar
Następny artykułRozmowa Rau-Ławrow w Moskwie. Wiceszef MSZ zdradza kulisy