Japoński producent pracuje nad rozwiązaniami, które pozwolą na zastąpienie metalowych poszyć karoserii elementami z tworzyw sztucznych. W Mediolanie pokazał pierwszy taki samochód.
“Taki samochód” to trochę za dużo powiedziane. Podczas trwającego przez cały zeszły tydzień Milan Design Week, Honda zaprezentowała rozwiązanie, które zmieni podejście do projektowania nadwozi, a przy okazji rozwiąże problem recyklingu elementów wykonanych z akrylu – takich jak klosze reflektorów, czy tylnych lamp. Pierwsze zastosowanie nowej technologii zaprezentowano na karoserii koncepcyjnego modelu SUSTAINA-C Concept.
Wszystko, co działo się podczas prezentacji tego rozwiązania, kręciło się wokół tematu zrównoważonego rozwoju. Honda dąży do osiągnięcia neutralności węglowej w 2050 r. Pracuje też nad sposobami rozwiązania problemu kończących się surowców. Jednym z pomysłów jest ponowne wykorzystywanie akrylowych elementów. Chodzi o przetapianie odpadów wykonanych z tego materiału – takich jak wspomniane klosze lamp – usuwanie z nich barwnika i wykonywanie nowych elementów – nawet poszycia karoserii.
Co ważne, założenie jest takie, by tych nowych elementów nie lakierować. Według danych opublikowanych przez Hondę, lakierowanie odpowiada za emisję nawet 80 proc. CO2 przypadających na fabrykę. Rezygnacja z tego elementu może ograniczyć całościową emisję na etapie produkcji nawet o 45 proc.
Nie chodzi jednak o to, by nadwozia samochodów stały się bezbarwne. Japończycy opracowali technologię, która zakłada barwienie elementu w masie – w procesie przygotowywania materiału. Egzemplarz stojący na prezentacji miał w swojej strukturze efektowne mazaje, ale Kento Ishii, rzecznik projektu SUSTAINA-C przekonywał, że jest możliwe stworzenie całych elementów w jednolitym kolorze. Wymaga to odpowiedniego wymieszania surowca, a ilość barwnika ma być nieporównywalnie mniejsza niż w przypadku standardowego lakierowania.
Obok SUSTAINA-C Concept postawiono skuter SH12 … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS