A A+ A++

Toyota, Skoda, Volkswagen, Kia i Hyundai tak wygląda kolejność top 5 najpopularniejszych marek samochodowych w lipcu. Polacy w pierwszym miesiącu wakacji zarejestrowali niecałe 35 tys. nowych osobówek. To o przeszło 12 proc. mniej niż przed rokiem. Kto traci i dlaczego? Analitycy nie mają dobrych wieści…

– Ograniczona podaż aut, będąca efektem problemów związanych z dostępnością niektórych komponentów, w tym mikroprocesorów, wysoki poziom inflacji ograniczający zasobność naszych portfeli, rosnące stopy procentowe przekładające się na wysoki poziom rat leasingu, wynajmu i kredytu, a także rosnące ceny. Każdy z wymienionych czynników odgrywa inną rolę w procesie zakupu – powiedział dziennik.pl Wojciech Drzewiecki, szef instytutu SAMAR.

Dlaczego Polaka nie będzie stać na samochód?

Zdaniem eksperta dziś największym problemem jest ograniczona dostępność aut. Jednak rola czynników finansowych będzie rosła i czeka nas niebezpieczny okres.

– Może się okazać, że już wkrótce, pomimo zapowiadanej poprawy w dostawach aut na polski rynek, sprzedaż nie będzie rosła, gdyż wysokie ceny oraz rosnące raty, w aspekcie powiększającej się niepewności gospodarczej, stanowić będą istotną przeszkodę w podjęciu decyzji o zakupie auta – wyjaśnił Drzewiecki.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRemont trasy kolejowej Radom – Jedlnia-Letnisko
Następny artykułJak Polacy chcieli zabić Hitlera