A A+ A++

Początek wakacji to świetny moment na rozmowę o tym, jaką szkołę chcielibyśmy mieć. Na szczęście w naszym regionie nie brakuje dobrych przykładów. Gmina Uście Gorlickie pokazała, jak można realizować edukację przyrodniczą na najwyższym poziomie. Innowacyjną, nowoczesną i skuteczną.

 

Zajęcia „Tropienie w terenie” czyli rozmowy dzieci z ekspertami

W czerwcu 15 uczniów z klas VI – VII szkół podstawowych z gminy Uście Gorlickie uczestniczyło w monitoringu przyrodniczym. Obszar badawczy, który poznawali uczniowie należy do sieci Natura 2000 i oznaczony jest symbolem PLB 80002 Beskid Niski. Uczniowie uczestniczyli w sesji badawczej przeprowadzonej pod kierunkiem ekspertów.

Uczniowie uczyli się o przyrodzie w najlepszy możliwy sposób: poprzez bezpośredni kontakt z nią.

Projekt łączy edukację ekologiczną z umiejętnością identyfikowania i dostrzegania biologicznej różnorodności oraz umiejętnością przeprowadzania inwentaryzacji przyrodniczej. Zajęcia ze wstępu do monitoringu przyrodniczego pozwoliły uczniom dowiedzieć się dlaczego monitoring jest ważny i jak wygląda codzienna praca przyrodnika w terenie.

W czasie zajęć terenowych ich uczestnicy zapoznali się z niezbędnym wyposażeniem przyrodnika i narzędziami jego (m.in. lornetką, lupą, czerpakiem herpetologicznym, siatką na owady, czy kluczem do oznaczania gatunków). Zobaczyli też książki, przewodniki i materiały, które pozwalają przyrodnikowi na skuteczne prowadzenie badań terenowych.

Uczniowie nauczyli się, w jaki sposób przyrodnicy odnotowują swoje obserwacje. Poznali przy tym trzy sposoby zapisywan … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOdchodzi z TVN24 po 21 latach. Napisała pracownikom wiadomość
Następny artykułPotężna ulewa, zalane drogi na Opolszczyźnie