Początek wakacji to świetny moment na rozmowę o tym, jaką szkołę chcielibyśmy mieć. Na szczęście w naszym regionie nie brakuje dobrych przykładów. Gmina Uście Gorlickie pokazała, jak można realizować edukację przyrodniczą na najwyższym poziomie. Innowacyjną, nowoczesną i skuteczną.
Zajęcia „Tropienie w terenie” czyli rozmowy dzieci z ekspertami
W czerwcu 15 uczniów z klas VI – VII szkół podstawowych z gminy Uście Gorlickie uczestniczyło w monitoringu przyrodniczym. Obszar badawczy, który poznawali uczniowie należy do sieci Natura 2000 i oznaczony jest symbolem PLB 80002 Beskid Niski. Uczniowie uczestniczyli w sesji badawczej przeprowadzonej pod kierunkiem ekspertów.
Uczniowie uczyli się o przyrodzie w najlepszy możliwy sposób: poprzez bezpośredni kontakt z nią.
Projekt łączy edukację ekologiczną z umiejętnością identyfikowania i dostrzegania biologicznej różnorodności oraz umiejętnością przeprowadzania inwentaryzacji przyrodniczej. Zajęcia ze wstępu do monitoringu przyrodniczego pozwoliły uczniom dowiedzieć się dlaczego monitoring jest ważny i jak wygląda codzienna praca przyrodnika w terenie.
W czasie zajęć terenowych ich uczestnicy zapoznali się z niezbędnym wyposażeniem przyrodnika i narzędziami jego (m.in. lornetką, lupą, czerpakiem herpetologicznym, siatką na owady, czy kluczem do oznaczania gatunków). Zobaczyli też książki, przewodniki i materiały, które pozwalają przyrodnikowi na skuteczne prowadzenie badań terenowych.
Uczniowie nauczyli się, w jaki sposób przyrodnicy odnotowują swoje obserwacje. Poznali przy tym trzy sposoby zapisywan … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS