A A+ A++

Nasi niemieccy sąsiedzi najwyraźniej przygotowują się do rozpoczęcia sezonu turystycznego. W sieci coraz częściej promują się strony, zachęcające do odwiedzin za naszą zachodnią granicą. Na jeden z takich portali zwrócili uwagę użytkownicy Twittera. Właściciel w dość oryginalny sposób postanowił zachęcić do zapoznania się ofertą jednej z “turystycznych atrakcji”.

Renesansowy zamek Colditz, od lat trzydziestych cieszy się wyjątkowo ponurą sławą. Najpierw w budynku mieścił się ośrodek, w którym SS uśmiercało osoby niepełnosprawne, a od lat 40, hitlerowskie władze zorganizowały w nim jeniecki obóz specjalny, w którym Niemcy przetrzymywali schwytanych oficerów alianckich w tym Polaków. Fakt, że obóz był jednym z nielicznych, w którym naziści respektowali postanowienia konwencji genewskiej najwyraźniej stał się przyczyną dziwacznej promocji turystycznej.

Colditz – wytworny obóz jeniecki czytamy w broszurze promocyjnej na stronie schloesserland-sachsen.de

Na problem zwrócili uwagę polscy internauci, którzy postanowili zainterweniować w ambasadzie niemieckiej.

Skoro dla Was “Zamek Colditz”, to “wytworny obóz jeniecki”, “to jak zamierzacie opisać AuschwitzMuseum”, “Vorsprung durch Technik” [postęp dzięki technologii – hasło reklamowe AUDI – przyp red.]? – czytamy, w jednym z komentarzy. Ostre, ale niestety prawdziwe.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDzieci wracają do szkół, ale remont SP35 trwa w nieskończoność. Wykonawca zszedł z budowy
Następny artykułProblem ze składkami zdrowotnymi? Wątpliwości Ministerstwa Finansów