Stellantis i jego chiński partner Leapmotor zrezygnowali z planów produkcji drugiego modelu samochodu elektrycznego w fabryce Stellantis w Tychach, w Polsce. Decyzja ta jest odpowiedzią Pekinu na poparcie przez Unię Europejską ceł na chińskie samochody elektryczne. Zamiast tego, spółka zamierza wykorzystać zakład Stellantis w Eisenach w Niemczech.
Niedawno polskie media obiegła niepokojąca informacja dotycząca chińskich inwestycji w Tychach. Producent Leapmotor, działając we współpracy z nadzorującym go koncernem Stellantis, miał całkowicie wycofać swoje plany inwestycyjne w Polsce. Powodem decyzji miała być uchwała Unii Europejskiej o nałożeniu ceł na chińskie samochody elektryczne oraz stanowisko Polski w tej sprawie. W konsekwencji, od dawna planowana produkcja małego elektrycznego modelu T03 miała nie dojść do realizacji.
O komentarz w sprawie decyzji Leapmotor i sytuacji polskiego zakładu w Tychach poprosiliśmy wówczas przedstawicieli polskiego oddziału Stellantisa. Wtedy też rzeczniczka prasowa fabryk Stellantisa w Polsce Agnieszka Brania w dość nieoczywisty sposób zanegowała powyższe informacje.
Można było zatem przypuszczać, że pod pojęciem “wstrzymania inwestycji” chodziło o przyszłe przedsięwzięcia, w tym ewentualną produkcję kolejnych modeli oraz rewizję planu wejścia Leapmotor na polski rynek na początku 2025 roku. Niestety wszystko wskazuje, że mieliśmy rację.
Według informacji podanych przez agencję Reutera, Stellantis i jego chiński partner Leapmotor zrezygnowali z planów produkcji drugiego modelu elektryc … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS