ABY OBEJRZEĆ ZDJĘCIA KLIKNIJ W GŁÓWNĄ FOTOGRAFIĘ
Nareszcie można powiedzieć, że budowa tunelu średnicowego jest w kluczowej fazie, czyli na etapie drążenia. Oficjalnie ten proces rozpoczął się w grudniu 2020 r. Tak naprawdę na konferencji, na której gościli oficjele rządu, doszło wówczas do rozruchu maszyn drążących. I tyle.
CZYTAJ TAKŻE: Faustyna i Katarzyna wreszcie ruszyły! Tunel średnicowy w Łodzi w kluczowej fazie budowy
Jak informowaliśmy jednak niedawno, obie tarcze – Katarzyna i Faustyna – ruszyły. Pierwsza zbuduje dwutorowy tunel od ul. Odolanowskiej do Dworca Fabrycznego. Druga odpowiedzialna jest za stworzenie czterech nitek, na które rozwidli się główna nitka. Dwie pójdą na Kaliski, dwie na Żabieniec.
Katarzyna, której tarcza ma średnicę ok. 13,5 m, z komory przy ul. Odolanowskiej sunie w kierunku Nowego Centrum Łodzi, ale nie przekroczyła jeszcze 100 m. Taki odcinek ma już za sobą natomiast Faustyna, która do okolic ul. Odolanowskiej brnie od okolic skrzyżowania ul. Długosza i al. Włókniarzy.
Jak budowany jest tunel średnicowy w Łodzi zobaczyliśmy we wtorek, 29 czerwca. PKP PLK pokazało wnętrze pracującego mniejszego kreta, czyli Faustyny. Widać to też w załączonej galerii zdjęć z komory startowej przy ul. Długosza.
CZYTAJ TAKŻE: Tak będą wyglądały stacje Śródmieście i Polesie na trasie tunelu średnicowego w Łodzi
Tunel średnicowy w Łodzi kosztować będzie ok. 1,7 mld zł. Z tego 1,4 mld zł to unijne dofinansowanie. Na trasie podziemnego połączenia powstaną trzy stacje: Śródmieście u zbiegu skrzyżowania ul. Zielonej i Zachodniej, Polesie przy Manufakturze oraz Koziny (robocza nazwa) przy ul. Odolanowskiej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS