Dziś urzędnicy pokazali wizualizacje wykonane na potrzeby modernizacji sieci tramwajowej w Pabianicach. Aktualny termin zakończenia prac to połowa 2022.
Na przedstawionych obrazkach widać jaka będzie wyglądała organizacja ruchu na głównej ulicy miasta.
Wykonawca poinformował, że od 19 kwietnia zamknięty zostanie odcinek ul. Warszawskiej od Sikorskiego do Kaplicznej. Możliwe będą jedynie wjazdy docelowe.
Wdrażana od 19 kwietnia tymczasowa organizacja ruchu polegała będzie na zamknięciu ulicy na całej jej szerokości z możliwością dojazdu do posesji, zachowaniem dojazdów gospodarczych, jak i zapewnieniem dojazdu wszelkim służbom. Na wskazanym odcinku będzie bezwzględny zakaz parkowania pojazdów pod groźbą odholowania. Wykonawca w ramach swoich możliwości będzie starał się zapewnić dojazd do posesji.
Wykonawca przystąpi do demontażu jezdni i podbudowy, następnie do usuwania kolizji elektroenergetycznych i teletechnicznych, jak i zabezpieczenia ciepłociągu. Następnie wykona wszelkie prace związane z całą infrastrukturą podziemną (budowa oświetlenia ulicznego, kabli trakcyjnych kanalizacji teletechnicznej itp.), potem podbudowy konstrukcji jezdni i chodników, a także torowiska.
Łaska – Piłsudskiego
Kolejne prace rozpoczną się na odcinku od skrzyżowania przy McDonald’s do budynku starostwa przy Piłsudskiego. Wykonawca do końca miesiąca wprowadzi tu tymczasową organizację ruchu. Projekt przewiduje zajęcie północnej części jezdni wraz z torowiskiem. Po południowej stronie będzie prowadzony ruch w obu kierunkach. Na odcinku będzie bezwzględny zakaz parkowania, z wyjątkiem parkingów zlokalizowanych w całości poza jezdnią, po jej południowej stronie. Dodatkowo będzie możliwość parkowania ukośnego na odcinku między ul. Narutowicza a Kościuszki. Znajdujący się tam przystanek Zamkowa / Kościuszki będzie tymczasowo zawieszony, a postój autobusów zostanie przeniesiony na przystanki Zamkowa / Kilińskiego (dla autobusów jadących w stronę ulic Warszawskiej i św. Jana) i Kilińskiego / SDH (dla jadących w stronę Bełchatowa). Postój taxi na czas robót zostanie przeniesiony spod CH Echo na ul. Traugutta.
Św. Jana – Żeromskiego
Zakres wykonywanych prac będzie obejmował wykonanie kanalizacji deszczowej oraz demontaż jezdni i torowiska. W momencie wykonania kanalizacji deszczowej do ul. Żeromskiego wykonawca wprowadzi kolejny etap organizacji ruchu, zamykający ulicę na całym jej zakresie pomiędzy ul. św. Jana do ul. Żeromskiego. Po zakończeniu budowy kanału na całym odcinku zamknięta zostanie cała ul. Zamkowa. Organizacja umożliwiać będzie przejazd poprzeczny przez ul. Zamkową na co drugim skrzyżowaniu. Możliwy będzie dojazd do posesji, zachowanie dojazdów gospodarczych, jak i zapewnienie dojazdu wszelkim służbom. Na wskazanym odcinku będzie zakaz parkowania pojazdów pod groźbą odholowania.
Sikorskiego – Duży Skręt
Prace na ul. Warszawskiej, na odcinku od ul. Sikorskiego do Dużego Skrętu, rozpoczną się nie wcześniej niż w maju. Aktualnie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trwa procedowanie tymczasowej organizacji ruchu. Organizacja ruchu będzie analogiczna do tej w Ksawerowie i na ul. Warszawskiej na odcinku od Widzewskiej do Familijnej, a więc ruch będzie się odbywał w obydwu kierunkach, miejscowo będą występować zawężenia.
Skrzyżowanie przy SDH
Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiego 485 (ulice św. Jana i Kilińskiego) możliwa będzie najprawdopodobniej w wakacje. Na czas robót, które potrwają od 1,5 do 2 miesięcy skrzyżowanie będzie zamknięte.
• Na czas remontu planowane są tymczasowe parkingi na placu Starego Rynku, placu przy ul. Batorego, placu przy UM, plac za SP 5, ul. Wyspiańskiego (skośne), plac za Domino. Łącznie w tych lokalizacjach ok. 100 – 150 miejsc parkingowych więcej.
• Od 19 kwietnia w związku z planowanym zamknięciem ul. Warszawskiej (od Sikorskiego do Kaplicznej) zostają do odwołania wprowadzone zmiany w komunikacji miejskiej.
• Docelowo po zakończeniu inwestycji liczba miejsc parkingowych na Starym Mieście zostanie utrzymana poprzez reorganizację ruchu i dodatkowe ulice jednokierunkowe: Stary Rynek (do Grobelnej), Sobieskiego (od Grobelnej do Warszawskiej), Poprzeczna (od Garncarskiej do Piotra Skargi), Majdany (od Warszawskiej do Konopnej).
Inwestycja obejmuje przebudowę linii tramwajowej łączącej Pabianice z Łodzią, w tym kompleksową przebudowę całego pasa drogowego ulic Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej na odcinku od Łaskiej do Nawrockiego. To największa inwestycja realizowana w historii Pabianic, warta prawie 174 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Progreg InfraCity, Włodan i MPK-Łódź. Centrum Pabianic zyska całkowicie nowe oblicze. Na stronie https://tramwaj41.pl/ znajduje się opis projektu, aktualności z realizacji i kontakt do wykonawcy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS