Budowa na południu Tajlandii lądowego korytarza transportowego stworzyłaby możliwość omijania Cieśniny Malakka, przez którą wiedzie morski szlak, łączący region Azji i Pacyfiku z Indiami oraz Bliskim Wschodem. Przez cieśninę, położoną między Półwyspem Malajskim a indonezyjską wyspą Sumatra, co roku przepływa blisko 100 tys. statków, przewożących około jednej czwartej wszystkich transportowanych na świecie towarów.
W wywiadzie dla agencji Bloomberg tajlandzki minister transportu Saksiam Chidchob powiedział, że rząd wyda 165 mln bahtów (5,3 mln dolarów) na studia wykonalności dwóch portów oraz łączącej je linii kolejowej i autostrady. Projektowany 100-kilometrowy korytarz, rozciągający się między Morzem Południowochińskim a Oceanem Indyjskim, skróciłby trasę transportu towarów między akwenami o 1200 kilometrów, a czas na to potrzebny o ponad dwa dni.
Cieśnina Malakka stała się bardzo zatłoczona, a szlak lądowy przez Tajlandię może być cenną alternatywą dla biznesu – zapewnił minister.
Zobacz również
W Tajlandii od wielu lat trwała dyskusja na temat planu przekopania między wybrzeżami tzw. Kanału Kra, który miał być morską alternatywą dla Cieśniny Malakka. Koszty przedsięwzięcia szacowano na 20-28 mld dolarów. Jak poinformował szef tajlandzkiego resortu transpor … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS