A A+ A++

Podczas gdy zespoły McLarena, Red Bulla i Mercedesa wprowadziły poprawki przed wyścigiem w Austin, oficjalny arkusz zgłoszeniowy FIA, który szczegółowo opisuje zmiany, nie wykazał żadnych poprawek w samochodach Ferrari.

To jednak nie ujawnia wszystkiego, ponieważ istnieją pewne poprawki, które zespoły mogą wprowadzić, a których nie trzeba deklarować.

Po tym, jak Charles Leclerc i Carlos Sainz zajęli odpowiednio 1 i 2 miejsce, szef zespołu Ferrari, Fred Vasseur, powiedział, że fakt, że nie zgłoszono żadnych ulepszeń, nie oznacza, że ​​ich nie zastosowano.

– To, że czegoś nie zgłosiliśmy, nie oznacza, że ​​czegoś nie zmieniliśmy – powiedział.

Czytaj również:

Ferrari nie wyjaśniło, co dokładnie nowego zastosowało w Austin, ale pojawiły się spekulacje, że mogło wprowadzić zmiany w przednim skrzydle.

Chociaż zewnętrznie skrzydła niczym się nie różniły od tych, które po raz pierwszy wprowadzono w Singapurze, niektórzy sugerują, że Ferrari spędziło dużo czasu od ostatniego wyścigu, pracując nad optymalizacją ich konstrukcji, aby lepiej wykorzystać elastyczność aerodynamiczną.

Posiadanie bardziej elastycznego przedniego skrzydła w tym sezonie odegrało kluczową rolę w lepszym wyważeniu samochodu i chociaż uważano, że inni zbyt mocno przekraczają granice w kwestii elastyczności skrzydeł, FIA nie zmieniło zapisów w regulaminie, co otworzyło drzwi Ferrari, które również podążyło tą drogą.

Bardziej zoptymalizowane elastyczne skrzydło nie jest czymś, co drastycznie zmieni samochód, ale w sezonie, w którym różnice między zespołami są tak niewielkie, jest to szczegół, który może mieć wpływ.

– Jesteśmy w sytuacji, w której każda setna część sekundy robi różnicę – powiedział Vasseur.

– W kwalifikacjach dwa lub trzy samochody były za nami zaledwie 0,1 s, a to oznacza, że jeśli są zmiany, które urwą setne części sekundy, to musimy je zastosować.

Nowy projekt skrzydła Ferrari, który pierwotnie pojawił się w Singapurze, jest ewolucją poprzedniej wersji z wieloma zachowanymi cechami konstrukcyjnymi.

Jeśli chodzi o rzeczywiste zmiany konstrukcyjne skrzydła, poza oczywistymi zmianami geometrii klap, zmieniono konstrukcję przejścia od środka płata głównego. W międzyczasie przeprojektowano zewnętrzną część klap w miejscu, w którym łączą się z płytą końcową.

Ferrari SF-24 old front wing detail

Autor zdjęcia: Giorgio Piola

Ferrari SF-24 new front wing detail

Ferrari SF-24 new front wing detail

Autor zdjęcia: Giorgio Piola

Nowe końcówki klap są bardziej zaokrąglone i zrezygnowano z metalowych wsporników, które były wcześniej stosowane.

Ferrari niewątpliwie również korzysta ze skrzydła o większej elastyczności, biorąc pod uwagę zgodę FIA na rozwiązania zaproponowane przez rywali w ostatnich wyścigach.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRewolucja energetyczna w Bytomiu: 31,5 mln zł na odnawialne źródła energii
Następny artykułHappening w Olkuszu: Rodzina bez uzależnień i przemoc w centrum uwagi