A A+ A++

Intensywna cyfryzacja i powszechne korzystanie z, także prywatnych, urządzeń mobilnych w biznesie powoduje, że cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje techniki ataków. Phishing i smishing, wykorzystujące wiadomości e-mail i SMS do wyłudzania danych, są wciąż jednymi z najczęściej stosowanych metod infiltracji systemów informatycznych. W odpowiedzi na te zagrożenia T-Mobile Polska wprowadza nową usługę – Cyber Know. Usługa ta została stworzona z myślą o podnoszeniu świadomości pracowników i zwiększaniu poziomu bezpieczeństwa w instytucjach oraz w biznesie.

W czasach, gdy 91% ataków hakerskich rozpoczyna się od wiadomości phishingowej [1], edukacja i zwiększanie świadomości pracowników stają się kluczowymi elementami strategii bezpieczeństwa każdej organizacji. W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, zarówno w zakresie samego bezpieczeństwa zasobów, jak i edukacji pracowników, T-Mobile zdecydowało się na wprowadzenie nowej usługi – Cyber Know. Usługa jest skierowana do klientów z segmentów SMB (małe i średnie przedsiębiorstwa), większych firm, a także do organizacji z sektora publicznego, niezależnie od tego, czy zatrudniają własną kadrę IT lub zespół ds. bezpieczeństwa.

Na czym polega usługa Cyber Know i jakie niesie za sobą korzyści?

Cyber Know to zaawansowane narzędzie służące do podnoszenia świadomości bezpieczeństwa użytkowników, oferujące funkcje edukacyjne i analityczne dostosowane do potrzeb klienta. Usługa obejmuje symulowane ataki phishingowe i smishingowe, które pozwalają na identyfikację podatności na tego rodzaju zagrożenia. Dzięki temu firmy mogą skutecznie szkolić swoich pracowników, minimalizując ryzyko związane z cyberatakami.

Dodatkowo Cyber Know dostarcza spersonalizowane raporty i szkolenia, umożliwiając klientom dostęp do szczegółowych informacji na temat wyników przeprowadzonych kampanii. Użytkownicy mają także dostęp do szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa. Narzędzie jest dostępne poprzez aplikację webową uruchomioną w infrastrukturze chmury publicznej T-Mobile, co zapewnia łatwy dostęp do materiałów edukacyjnych oraz możliwość tworzenia i zarządzania kampaniami phishingowymi i smishingowymi. To kompleksowe podejście do edukacji cyberbezpieczeństwa dla pracowników.

Korzyści płynące z usługi Cyber Know to przede wszystkim:

  • Zwiększenie odporności na cyberzagrożenia: pracownicy stają się bardziej świadomi i lepiej przygotowani do rozpoznawania i reagowania na ataki.
  • Wdrożenie cyberhigieny: organizacje uczą się najlepszych praktyk w zakresie bezpieczeństwa informatycznego.
  • Zgodność z regulacjami: usługa spełnia wymogi dyrektywy NIS2, co jest kluczowe dla zgodności z przepisami prawa.
  • Autorskie rozwiązanie T-Mobile: wykorzystanie autorskiej platformy do przeprowadzania testów phishingowych i smishingowych, we własnej, bezpiecznej chmurze T-Mobile. T-Mobile jest właścicielem kodu źródłowego.
  • Usługa w pełni spersonalizowana: dostosowanie rozwiązania do potrzeb konkretnej organizacji – od scenariusza, przez moduł szkoleniowy, po testy i raportowanie.
  • Atrakcyjna cena: brak opłaty początkowej oraz elastyczny model płatności, w modelu subskrypcyjnym lub jednorazowym.
  • Szybkie, bezproblemowe wdrożenie (nawet do 2 dni roboczych) oraz brak potrzeby wyspecjalizowanej kadry i kompetencji IT czy security u klienta. Możliwość bezpośrednich konsultacji z ekspertami ds. security awareness T-Mobile.

Technologia i skuteczność w zgodzie z dyrektywą NIS2

Cyber Know to autorskie rozwiązanie T-Mobile, które wyróżnia się na tle konkurencji. Jako jedyny operator w Polsce T-Mobile posiada własny produkt do przeprowadzania kampanii phishingowych i smishingowych. Autorskie rozwiązanie umożliwia elastyczne dostosowanie do indywidualnych potrzeb klientów, co znacząco zwiększa skuteczność. Dzięki regularnym testom i zaawansowanym mechanizmom analitycznym użytkownicy mogą monitorować postępy i skuteczność swoich działań w zakresie bezpieczeństwa.

Dyrektywa NIS2 (Network and Information Security Directive) wprowadza szereg obowiązków mających na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa sieci i systemów informacyjnych w Unii Europejskiej, również w kontekście phishingu i smishingu. Organizacje muszą wprowadzić odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zarządzać ryzykiem związanym z cyberatakami. Obejmuje to regularne oceny ryzyka oraz aktualizacje strategii bezpieczeństwa w odpowiedzi na nowe zagrożenia. Jednym z ważnych elementów NIS2 jest temat szkoleń i kampanii zwiększających świadomość zagrożeń wśród pracowników, aby ci byli w stanie rozpoznawać i reagować na próby tych ataków. Dyrektywa NIS2 wymaga również zapewnienia ciągłości działania. Organizacje muszą wdrożyć procedury, które zapewnią ciągłość działania i minimalizację skutków ewentualnych zagrożeń. Obejmuje to planowanie i testowanie reakcji na incydenty oraz procedury przywracania do normalnego funkcjonowania po ataku.

Cyber Know to tylko jeden z elementów szerokiego portfolio usług T-Mobile, które wspólnie tworzą kompleksowy ekosystem ochrony dla nowoczesnych przedsiębiorstw. Oferta bezpieczeństwa T-Mobile dla biznesu skupia się na zapewnieniu ochrony przed cyberzagrożeniami, dostosowanej do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstw. T-Mobile świadczy usługi takie, jak Security Operations Center (SOC), które monitoruje i analizuje incydenty bezpieczeństwa IT 24/7, zapewniając szybkie reagowanie na zagrożenia. Dodatkowo firma oferuje audyty bezpieczeństwa, testy penetracyjne oraz nadzór nad urządzeniami mobilnymi i komputerami pracowników. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą skutecznie zarządzać ryzykiem i spełniać wymagania regulacyjne, takie jak DORA i NIS2, które nakładają obowiązki dotyczące zgłaszania incydentów i opracowywania strategii cyberodporności.

Dla firm poszukujących zaawansowanych rozwiązań chmurowych T-Mobile oferuje zarówno Private Cloud, jak i chmurę hybrydową, łączącą zalety chmur publicznych i prywatnych. Rozwiązania te zapewniają elastyczność, skalowalność oraz dedykowane zasoby serwerowe, co jest idealne dla firm operujących na wrażliwych danych. T-Mobile gwarantuje także ochronę infrastruktury przed atakami DDoS poprzez zarządzane firewalle i nadzór SOC. Dzięki szerokiej gamie certyfikatów i zgodności z międzynarodowymi standardami T-Mobile zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa IT, wspierając przedsiębiorstwa w budowaniu odporności cyfrowej.

T-Mobile oferuje szereg innych usług bezpieczeństwa dedykowanych dla biznesu, w tym:

  • Security Information and Event Management (SIEM): zaawansowane narzędzie do analizy i zarządzania incydentami bezpieczeństwa.
  • Managed Security Services (MSS): kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem IT w organizacjach.

Każda z tych usług jest wspierana przez zespół doświadczonych ekspertów, którzy zapewniają profesjonalne wsparcie klientom T-Mobile. Dzięki temu firmy mogą skutecznie chronić swoje zasoby i dane przed coraz bardziej wyrafinowanymi zagrożeniami cybernetycznymi.

Informacje na temat wszystkich usług cyberbezpieczeństwa T-Mobile Polska, które skierowane są do biznesu można znaleźć pod tym adresem: https://biznes.t-mobile.pl/pl/produkty-i-uslugi/cyberbezpieczenstwo.

[1] https://www2.deloitte.com/my/en/pages/risk/articles/91-percent-of-all-cyber-attacks-begin-with-a-phishing-email-to-an-unexpected-victim.html

Źródło informacji: T-Mobile

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRicciardo jeszcze wierzy
Następny artykułUWM ze statusem Uniwersytetu Europejskiego. Co to oznacza dla studentów?