Szybsze i wygodniejsze podróże koleją będą efektem prac na linii z Lęborka do Słupska. Pasażerowie zyskają dostępniejsze stacje i dodatkowe przystanki. Drugi tor pozwoli na lepszą ofertę podróży.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” odcinek Lębork – Słupsk. Łącznie spółka ogłosiła w 2022 r. przetargi o wartości ok. 12 mld zł.
Modernizacja linii kolejowej Gdynia – Stargard (nr 202) na odcinku Lębork – Słupsk zwiększy komfort pasażerów w codziennych podróżach do pracy lub szkoły, ale także na trasie Trójmiasto – Szczecin. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń czas podróży między Lęborkiem a Słupskiem skróci się o około 10 minut Przebudowany zostanie jeden oraz dobudowany drugi tor na długości ok. 50 km. Zwiększy się przepustowość linii, co umożliwi przygotowanie jeszcze lepszej oferty podróży.
„Przetarg na prace na linii z Lęborka do Słupska to kolejny przetarg ogłaszany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie województwa pomorskiego. W styczniu ogłosiliśmy postępowanie na modernizację stacji Słupsk. Inwestycje realizowane przez Polskie Linie Kolejowe poprawią warunki na stacjach i przystankach oraz linii Trójmiasto – Szczecin, ważnej w skali miejscowości, regionu i połączeń dalekobieżnych. W 2022 r. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły już przetargi o wartości 12 mld zł.” – powiedział Ireneusz Merchel prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Wygodniejsze podróże, także dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewnią przebudowane i nowe perony na stacjach i przystankach: Leśnice, Pogorzelice, Potęgowo, Głuszyno Pomorskie, Strzyżyno Słupskie, Damnica, Jezierzyce Słupskie. Dodatkowy dostęp do pociągów umożliwią nowe przystanki w Runowie i Łebieniu oraz odbudowa przystanku w Siemianicach.
Na modernizowanej linii przewidziano nowe urządzenia i systemy sterowania ruchem. Wiadukty lub przejścia pod torami szybkiej kolejowej trasy zwiększą poziom bezpieczeństwa i usprawnią komunikację drogową. Powstanie 8 przejść pod torami, m.in. w Potęgowie i Damnicy, które dzięki windom ułatwią dostęp na perony.
Inwestycja obejmie przebudowę lub remont prawie 80 obiektów inżynieryjnych, m.in. mostów, wiaduktów kolejowych i drogowych. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h (obecnie do 120 km/h), a towarowe do 120 km/h (obecnie do 70 km/h). Inwestycja uwzględnia rozbudowę linii do 200 km/h. Prace na odcinku linii Słupsk – Lębork planowane są w 2022 r., a zakończenie w 2026 r.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS