A A+ A++

Sterowanie procesami transportowymi w gdyńskim porcie oraz ich optymalizacja i automatyzacja. To zadania, jakim sprostać ma Port Community System. Dzięki niemu obsługa ładunków będzie mogła odbywać się szybciej i taniej. Port Gdynia rozpoczął właśnie pilotażowe działania programu. To kolejne usprawnienie wprowadzane w Gdyni, które wpisuje się w ideę #smartport.

Inauguracja pilotażowego działania Port Community System to kolejny krok, który zbliża Gdynię z ideą #smartport. Program doskonale uzupełni już działające oraz projektowane systemy, które związane są m.in. z ruchem samochodów ciężarowych na terenie portu, czy wyznaczaniem pozycji statków.

Port Community System

Od 2016 roku Port Gdynia prowadzi prace nad systemem, który w znacznym stopniu usprawni obsługę ładunków. Port Community System ma na celu zarówno obniżenie kosztów, jak i skrócenie czasu obsługi towarów. Odbywać się to będzie poprzez zbieranie i łączenie informacji dotyczących łańcuchów logistycznych pomiędzy różnymi uczestnikami ich obrotu. Tym sposobem program usprawni m.in. odprawy celne, bezzwłoczne zwalnianie towarów czy terminowe dostawy do klientów.

Prace zmierzające do wdrożenia systemu są już na ostatniej prostej. Port Gdynia zainaugurował właśnie pilotażowe działanie systemu. Sprawność Port Community System testowana będzie na terenie Bałtyckiego Terminala Kontenerowego Gdynia oraz Hutchison Port Gdynia.
 

– Podstawową korzyścią ekonomiczną, wynikającą z funkcjonowania Port Community System, jest redukcja kosztów dostępu do informacji. Dzięki platformie pracownik przedsiębiorstwa, mając odpowiednie uprawnienie, będzie miał szybki dostęp do aktualnej informacji związanej z przemieszczaniem konkretnego ładunku w przestrzeni Portu Gdynia i jego zaplecza logistycznego – tłumaczy Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

#smartport w Gdyni

Port Community System to kolejne z przedsięwzięć, które mają na celu digitalizację i integrację procesów oraz nawiązują do idei #smartport. Jako jeden z dwóch portów na świecie, od grudnia 2018 roku Port Gdynia dysponuje innowacyjnym systemem GBAS-RTK, który umożliwia wyznaczanie pozycji statków, usprawniając operacje nawigacyjne z dokładnością do kilku centymetrów.

Kolejnymi projektami są inteligentny system zarządzania ruchem samochodów ciężarowych oraz autorski program Cyfrowej Awizacji Kolejowej. Pierwszy z nich pozwoli na synchronizację dojazdu samochodów ciężarowych do portu, co pozwoli zminimalizować kolejki na drogach dojazdowych do gdyńskich terminali przeładunkowych. Z kolei system e-awizacji pozwala na sprawne przeprowadzenie awizacji przy użyciu narzędzi cyfrowych, optymalizując procesy na terminalach intermodalnych w porcie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGdynianin – Tomasz Chamera – wiceprezydentem World Sailing
Następny artykułUM Ruda Śląska: Webinarium dla przedsiębiorców